ظریف: موضوع «نزار زکا» مشکلی میان ما و لبنان به وجود نمی آورد

ظریف در دیدار با میشل عون گفت: آنچه درباره «نزار زکا» اتفاق افتاد مشکلی میان ایران و لبنان به وجود نمی‌آورد بلکه این فقط یک مساله پیش آمده به دلیل مخالفت با قانون است.

موبنا – محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید به اینکه«از منافع مشترک برای ثبات و پیشرفت ایران و لبنان استفاده می کنیم»، گفت: به آینده روابط ایران و لبنان خوشبین هستیم و این روابط را که در خدمت منافع ملت های دو کشور و منطقه می دانیم،علیه هیچ طرفی نیست.

ظریف شامگاه دوشنبه بعداز دیدار با ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در کاخ« بعبدا» در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت:به نظر ما انتخاب رئیس جمهوری لبنان بعد از یک مدت طولانی، پیروزی برای همه مردم لبنان است.

وی خاطرنشان کرد:بنده امروز با یک هیات عالی رتبه اقتصادی و سیاسی متشکل از رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس اتاق بازرگانی دو استان ایران و تعدادی از صنعتگران و کارآفرینان ایرانی برای همکاری با همه گروه ها و مردم لبنان در بیروت هستم.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد:ایران و لبنان دشمنان مشترکی مانند رژیم صهیونیستی و گروه های تکفیری و تروریستی دارند اما فراتر از دشمنان مشترک، منافع و مصالح مشترکی برای ثبات و پیشرفت بین دو کشور وجود دارد و براین اساس ما در هر دو زمینه در کنار مردم لبنان بوده و هستیم.

ظریف تاکید کرد: من نسبت به آینده روابط و مناسبات گسترده تر ایران و لبنان بسیار خوشبینم و این روابط به نفع دو کشور و دو ملت و به نفع صلح و ثبات در منطقه است و به ضرر هیچ کس نخواهد بود.

خبرنگاری درباره « نزار زکار» که در ایران بازداشت شده است، سوال کرد و وزیر امور خارجه ایران در پاسخ گفت:آنچه برای ایشان اتفاق افتاده مشکلی بین ایران و لبنان نیست، مشکلی است که از دیدگاه قوه قضاییه ناشی از اقدامات خلاف قانون یک فرد به وجود آمده و مشکل در واقع بین ایالات متحده و ایران است.

خبرنگاری نظر ظریف را در باره سخنان ژنرال عون رئیس جمهوری جدید لبنان که در مراسم ادای سوگند گفت سیاست لبنان جنگ پیش دستانه و بازدارنده با تروریست ها تا نابودی کامل آنها است، پرسید و وی در پاسخ گفت:صحبت ریاست محترم جمهوری لبنان نشان دهنده عمق بینش ایشان نسبت به خطری است که نه تنها لبنان بلکه تمام منطقه را تهدید می کند.

وزیر امور خارجه ایران افزود:خطررژیم صهیونیستی به عنوان یک نیروی اشغالگر و ناقض حقوق بشر خطری است که همه دنیا به آن اعتراف دارند.

وی اظهارداشت: رژیم صهیونیستی با سلاح هسته ای دنیا را تهدید می می کند و به عنوان دارنده سلاح هسته ای خطری برای صلح و امنیت جهانی است.

ظریف خاطرنشان کرد:خطر گروه های تکفیری هم، خطری است که نه تنها سوریه و لبنان بلکه همه کشورهای منطقه و جهان را تهدید می کند و متاسفانه لبنان حجم بالایی از تبعات جنایات این گروه ها را تحمل کرده و جامعه جهانی باید در کنار لبنان قرار گیرد و از آن حمایت کند.

 منبع: مهر

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا