ظریف در بیروت: عربستان سیاست های کوته‌ بینی را هر چه زودتر کنار بگذارد

« محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امیدواریم زمامداران سعودی سیاست های کوته نگرانه را هر چه زودتر کنار بگذارند تا آتش فتنه خطر تروریست تکفیری در این منطقه بزودی خاموش شود.

موبنا – ظریف دوشنبه شب بعداز دیدار با « جبران باسیل همتای لبنانی خود در نشست خبری مشترک خاطرنشان کرد که کشورهای منطقه باید برای مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کنند.

وی ضمن تشکر از مهمان نوازی دولت و مرم لبنان، افزود: تبریک دولت و مردم ایران را به همه مردم لبنان برای پیروزی دموکراسی و پیروزی تصمیم مردم لبنان برای انتخاب مسیر خودشان به همه مردم این کشور تبریک می گویم.

وزیر امور خارجه ایران اظهارداشت: در حوزه مبادلات و ارتباطات سیاسی مشترکات زیادی بین ایران و لبنان وجود دارد و من مایلم از حمایت لبنان از جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی تشکر کنم.

ظریف با بیان اینکه « ما با چالش های مشابهی مواجه هستیم»، تصریح کرد: خطر رژیم صهیونیستی خطری است که نه تنها لبنان بلکه کل منطقه و جهان را در برمی گیرد ، خطر تروریسیم تکفیری خطری نیست که منحصر به سوریه و یا مردم لبنان باشد بلکه تفکر افراطی و تفکیری، تفکری است که همه جهان را تهدید می کند.

وی گفت: ما معتقدیم مردم لبنان نشان دادند امکان رسیدن به راه حل قابل قبول برای همه یا آنچه به عنوان راه حل برد از آن یاد می شود ، وجود دارد و امروز همه مردم منطقه خوشحالند که لبنان به این نتیجه رسیده است.

وزیر امور خارجه ایران افزود: امیدواریم دیگران نیز بتوانند بپذیرند منطقه ما تنها با راه حل سیاسی در سوریه، عراق و سمن به نتیجه می رسد.

ظریف تاکید کرد: معتقدیم علاوه بر چالش های مشترک ما فرصت های مشترکی با لبنان داریم که یکی از آنها همکاری اقتصادی در شرایط جدید بین المللی است.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا