استیو بالمر: در مورد آیفون اشتباه فکر می‌کردم

سال ۲۰۰۷ میلادی زمانی که «استیو جابز» مدیرعامل وقت اپل برای نخستین بار گوشی هوشمند آیفون را معرفی کرد، «استیو بالمر» مدیرعامل وقت مایکروسافت نظر مثبتی در مورد این دستگاه نداشت و از او پرسیده شده بود که در مورد آیفون چه فکری می‌کند؟

موبنا، رضا خواجه‌وند – او پاسخ داد این گوشی هوشمند به صورت گسترده وارد بازار جهانی نمی‌شود و مورد استقبال کاربران قرار نمی‌گیرد. زیرا گوشی مذکور صفحه‌کلید سخت‌افزاری QWERTY ندارد. لازم گفته بود یک گوشی هوشمند مانند آیفون بدون صفحه‌کلید سخت‌افزاری کامل دستگاه خوبی نخواهد بود.

هم‌اکنون ۱۰ سال از آن زمان می‌گذرد و بالمر که این روزها هیچ موقعیت بزرگی در عرصه فناوری ندارد، به اشتباه خود اعتراف کرده است. او همچنین گفت که اگر زمان به عقب برمی‌گشت، زودتر از این تمرکز مایکروسافت را روی سخت افزار می‌گذاشت.

steve-ballmer-iphone-1

بالمر توضیح داد پس از آنکه سری محصولات Surface را معرفی کرد، هیئت مدیره شرکت هیچ حمایتی از Surface RT صورت نگرفت،‌این شرکت سرانجام تصمیم گرفت تبلت Surface Pro را روانه بازار کند.

«بیل گیتس» بنیانگذار مایکروسافت هم در این زمینه با بالمر موافق نبود و از طرح‌های او برای حضور در بازار سخت‌افزار پشتیبانی نکرد. این اتفاق سرانجام باعث خرید مرکز توسعه دستگاه‌ها و خدمات نوکیا توسط بالمر شد و یکی از بزرگترین اشتباهات شرکت مایکروسافت را رقم زد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا