استاندار خوزستان: برای جبران خسارات سیل فروردین هنوز اعتباری اختصاص نیافته است

استاندار خوزستان گفت: سازمان آب و برق خوزستان باید جلوی کشاورزانی که برداشت غیر مجاز آب دارند و مانع رسیدن آب به زمین کشاورزانی که پول آب را پرداخت می کنند گرفته شود.

موبنا – غلامرضا شریعتی یکشنبه در نشست مدیریت بحران استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: این مشکل برای کشاورزان شادگان اتفاق افتاد که برداشت غیر مجاز آب مانع رسیدن آب به نخیلات کشاورزان آنها شد.

وی افزود: کشاورزان به منظور توزیع عادلانه آب بین زمین های کشاورزی خوزستان با سازمان آب و برق قرارداد منعقد کنند.

وی ادامه داد: اگر در قراردادی که برای دریافت حق آبه به کشاورزان مشکلی وجود دارد باید این مشکل با در نظرگرفتن حق و حقوق دو طرف حل شود و برای این کار جلسه ای در چند روز آینده بین سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی برگزار شود.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره خساراتی که سیل فروردین امسال به خوزستان وارد کرد گفت: اعتباری به منظور جبران خسارت های وارد شده از سوی دولت اختصاص نیافته است.

وی بیان کرد:برای ریزگردها نیز اعتباری ابلاغ نشده و با پیگیری انجام شده این دو موضوع قرار است در هیات دولت برای تامین اعتبار مطرح شوند.

شریعتی گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال به منظور ساخت جاده شعیبیه که بر اثر جاری شدن سیل امسال خسارت دید از منابع استانی اختصاص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز بارش باران در خوزستان افزود: هنگام نخستین بارندگی، بیمارستان ها در خوزستان آمادگی لازم را داشته باشند و فرمانداران و به ویژه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان حساسیت لازم را برای حفظ سلامت مردم و دانش آموزان داشته باشند.

استاندار خوزستان اظهارکرد:نداشتن آمادگی و همکاری نکردن از سوی مسئولان در هنگام بارندگی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا