جهانگیری: امضای وزارت ارشاد باید برای قوه قضاییه، امامان جمعه و نیروهای انقلاب محترم شمرده شود

اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه بی قانونی در کشور به نفع هیچ شخصی نیست گفت: قانون باید در کشور محترم شمرده شود و امضای وزارت ارشاد برای همه از جمله قوه قضائیه، امام جمعه و نیروی انقلابی قابل احترام باشد.

موبنا – معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که عصر امروز دوشنبه در تالار وحدت تهران برگزار شد با بیان اینکه اگر ما به قانون احترام بگذاریم دیگران نیز به ما احترام خواهند گذاشت اظهار کرد: به آقایانی که فکر می کنند می توانند فراتر از قانون اقدامی انجام دهند می گویم که حتما روزی فرا خواهد رسید که خود آنها از این داستان ضرر خواهند کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آقای جنتی مدیری همه جانبه نگر، متدین، معتدل، منصف، توانا و انقلابی هستند که عمرشان را در راه پیشرفت کشور، انقلاب و نظام صرف کرده و سابقه درخشانی دارند افزود: آقای جنتی از زمان شروع مسئولیت خود در وزارت ارشاد با سختی ها و ناهمواری های زیادی در بخش فرهنگ و هنر کشور روبرو بوده اند و در این سه سال تلاش کردند اطمینان، آرامش و امید را به بخش فرهنگ و هنر کشور برگردانند.

جهانگیری با بیان اینکه آقای صالحی امیری نیز از چهره های شناخته شده که قرار است براساس تاکیدات رئیس جمهور همین راه و مسیر را ادامه دهند، محسوب می‌شود گفت: آقای صالحی امیری از نظر سیاست گزاری و برنامه ریزی فرهنگی از چهره های خوش نام هستند و امید است از سرمایه تعاملات و ارتباطاتشان برای مدیریت این حوزه نیز به خوبی بهره بگیرند.

وی با اشاره به این که دولت در ماه های پایانی کار خود به سر می برد و با محدودیت هایی روبروست گفت: پذیرش مسئولیت در مقطع فعلی بیانگر عزت نفس و روحیه خدمت گزاری آقای صالحی امیری است.

جهانگیری با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت وزارت ارشاد تصریح کرد: مخاطبان این وزارتخانه شامل همه نخبگان فرهنگی و اجتماعی و هنری و عموم شهروندان کشور هستند و قدرت فرهنگ به واقع از قدرت سیاست و اقتصاد بیشتر است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه انتظارات از بخش فرهنگی کشور بسیار بالاست خاطر نشان کرد: در هر حوزه ای که با نارسایی مواجه می شویم کمک اهل فرهنگ را طلب می کنیم. از جمله در حوزه آسیب های اجتماعی که در جلسه اخیر مقام معظم رهبری با مسئولان اول کشور، حل مشکلات این حوزه را با کمک بخش فرهنگی کشور دست یافتنی دانستند.

وی با اشاره به اینکه برای حل دغدغه گسترش مفاسد اقتصادی در کشور نیز روی به اصحاب رسانه و بخش فرهنگی می آوریم، افزود: توسعه فرهنگی به صورت جدی پیش نیاز توسعه اقتصادی کشور است.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: این سوال مطرح است که آیا وزارت ارشاد با این حجم از مطالبات و درخواست ها با توجه به امکانات موجود توانایی پاسخگویی به نیازها را دارد؟ که پاسخ آن منفی است. یعنی مطالبات و انتظارات با ابزارها و امکانات موجود سازگار نیست. چرا که هر چه پیش رفته ایم قدرت قانونی و حقوقی وزارت ارشاد کاهش یافته و سهم امکانات مادی آن نیز کم شده است و دستگاه هایی که در این حوزه مسئولیت پذیرفته و منابع دریافت کرده اند، در موضوعات مختلف پاسخگو نبوده اند.

وی با تاکید بر اهمیت قدرتمند کردن بخش فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: وقتی فرهنگ ضعیف شود سیاست، اقتصاد و دیپلماسی کشور نیز ضعیف می شود. پس برای قدرتمند شدن اقتصاد و دیپلماسی باید به بخش فرهنگ اهمیت دهیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه هدف اصلی دولت یازدهم از ابتدا بازگشت به قانون بوده است تصریح کرد: مبارزه با فساد قانون گریزی، ارتقای سرمایه فرهنگی و اجتماعی کشور و جلب و تقویت اعتماد از دست رفته مردم از اهداف دولت یازدهم بوده است. چرا که هر چه اعتماد افزایش یابد می توانیم موانع را پشت سر بگذاریم و در این راستا لازم است در بخش فرهنگی به جای رویکرد سیاسی و امنیتی به رویکرد علمی توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به رویکرد روشن مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ گفت: برخورد مدیران فرهنگی در مواجهه با مسائل باید حکیمانه و به دور از افراط و تفریط باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور در شرایط فعلی از اصلی ترین رویکردهای ماست افزود: در بخش فرهنگ نیز باید از ظرفیت های داخلی ایران به خوبی بهره بگیریم و اگر از این ظرفیت های بزرگ استفاده نکنیم، به مردم ظلم کرده ایم.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا