وزیر راه: قرارداد با بوئینگ و ایرباس به زودی نهایی می شود

وزیر راه و شهرسازی می گوید، قرارداد خرید هواپیما از شرکت های بوئینگ و ایرباس در مراحل پایانی است و به زودی نهایی می شود.

موبنا – عباس آخوندی روز دوشنبه در نشست خبری در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در پاسخ به پرسش ایرنا درباره زمان نهایی شدن قرارداد خرید هواپیما با شرکت های بوئینگ و ایرباس افزود: نمایندگان این شرکت ها مرتب در رفت و آمد هستند و به زودی قرارداد این شرکت ها نهایی می شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ما در تنظیم قراردادها به دنبال انتقال حداکثری دانش فنی به کشور هستیم و این موضوع در صنعت هواپیمایی شامل درصدی از امکان تعمیر، نگهداری و یا ساخت برخی قطعات است.

آخوندی گفت: در حوزه هواپیمایی موضوع نگهداری و تعمیرات کلی موتور از مهمترین مباحث به شمار می رود که همه کشورها مجهز به آن نیستند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به اینکه در زمان تحریم ها تعمیر و نگهداری هواپیما در ایران وجود داشته است، باید از این پس توسعه بیشتری داشته باشد.

آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال زایران اربعین
وزیر راه و شهرسازی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره تمهیدات ناوگان حمل و نقل عمومی برای جا به جایی زایران اربعین گفت: با هماهنگی ستاد اربعین که در وزارت کشور فعال است، در بخش جاده ای تمرکز بر جا به جایی مسافران به سه مرز شلمچه، چذابه و مهران استوار است.

آخوندی گفت: از دو سال پیش تاکنون توسعه و آماده سازی پایانه های مسافری در مرز شلمچه و مهران انجام شده است و درباره مرز چزابه نیز شاهد تعریض جاده اهواز به چزابه بودیم.

وی اصلاح و آماده سازی مسیر ایلام به مهران را از دیگر اقدام های انجام شده برای تسهیل سفر زایران حسینی عنوان کرد و گفت: هماهنگی لازم با بخش خصوصی برای اعزام اتوبوس مورد نیاز انجام شده است.

آخوندی همچنین گفت: در بخش حمل و نقل ریلی نیز ۴۰ رام قطار در مسیر تهران – خرمشهر با ظرفیت ۳۵ هزار صندلی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در مسیر اهواز – خرمشهر نیز ۱۱۵ هزار صندلی قطار برای جا به جایی زائران پیش بینی شده و قرار است هر نیم ساعت یک قطار اعزام شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، در حوزه حمل و نقل دریایی نیز تمهیداتی برای عزیمت بخشی از زائران از خرمشهر در نظر گرفته شده است.

آخوندی افزود: شرکت های حمل و نقل امکان خرید بلیت قطار عراق از داخل ایران را نیز برای هموطنان فراهم کرده اند که اقدام مناسبی برای تسهیل سفر زائران است.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد زائران ایرانی سفر ایمنی را به عراق داشته باشند و آئین اربعین حسینی را به بهترین شیوه ممکن برگزار کنند.

لزوم در نظر گرفتن مسکن به عنوان یک خدمت حمایتی برای اقشار کم درآمد
آخوندی در پاسخ به سوالی درباره مسکن اجتماعی برای اقشار کم درآمد نیز اظهار داشت: باید مسکن را برای اقشار خاص که تحت پوشش نهادهای حمایتی چون کمیته امداد، بهزیستی و … هستند، یک خدمت اجتماعی به حساب آورد.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا