ایر باس ۳۲۱ به ناوگان هوایی کیش ملحق شد/ اضافه شدن چهاردهمین فروند در آینده نزدیک

مدیر عامل شرکت هواپیمایی کیش ایر گفت: با خرید نخستین فروند هواپیمای ایرباس A321-211 تولید سال ۲۰۰۷، شرکت هوایی کیش ایر به این نوع هواپیما مجهز شد و درآینده نزدیک نیز چهاردهمین هواپیما به ناوگان هوایی کیش ملحق می شود.

موبنا – کاپیتان محمد تقی جدیدی در مورد خرید هواپیمای ایرباس ۳۲۱ و ملحق شدن آن به ناوگان هواپیمایی کیش ایر، این اقدام را در راستای اهداف جمهوری اسلامی ،افزایش کیفیت خدمات رسانی به گردشگران ، بهبود امکانات رفاهی و ارتقای ناوگان کیش ایر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این هواپیما مدل ۲۰۰۷ و جوانترین هواپیما است که به ناوگان هوایی کیش ملحق شده است اظهار کرد : این هواپیما با ۱۷۰ صندلی (۱۴۰ صندلی معمولی و ۲۸ صندلی برای کلاس های مختلف) قادر است حدود ۶ ساعت پرواز انجام دهد.

جدیدی یکی دیگر از برنامه و اهداف کیش ایر را خرید ۱۰ فروند هواپیما عنوان و ابراز امیدواری کرد که این برنامه با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش تا پایان سال به انجام برسد و بتوانیم در آینده ای نزدیک هواپیماهای جوان تری را به ناوگان هواپیمایی کیش ایر اضافه کنیم.

کاپتیان جدیدی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد کاهش تاخیر در پروازها به رتبه بندی توسط هواپیمایی کشوری نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار اعلام شده کیش ایر از میان شرکت های داخلی در مرداد ماه کمترین میزان تاخیر را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین اضافه شدن هواپیما به ناوگان هوایی را در کاهش تاخیر پروازها تاثیر گذار دانست و گفت : با مدیریت صحیح می توان این تاخیرها را به حداقل رساند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش به موقعیت و شرایط مناسب جزیزه کیش به عنوان یک مقصد گردشگری خوب در میان گردشگران اشاره کرد و یادآورشد: تلاش ما این است تاخیرهای پروازی را تا حد ممکن کاهش دهیم.

کاپیتان جدید افزود: یک شرکت هواپیمایی ممکن است نتواند از نظرسورتی پرواز به اندازه دیگر شرکت ها پرواز داشته باشد اما تلاش می کند تا در راستای تکریم مسافر، انجام پرواز به موقع و ارائه پذیرایی مناسب موفق عمل کند.

وی به ماموریت اصلی کیش ایر در راستای رونق گردشگری اشاره کرد و گفت: با ورود این هواپیما به ناوگان کیش ایر تلاش داریم تا جزیره کیش را با خارج از کشور مرتبط کنیم و برنامه هایی نیز برای آینده دردست اجرا داریم.

وی با اظهار اینکه برای هر هواپیما ساعت پروازی تعریف شده است افزود: برای این هواپیما نیز کمتر از سه ساعت پرواز ضرر محسوب میشود و این هواپیما به زودی پروازهایی در مسیر کشورهای خارجی که بیش از ۳ ساعت پرواز است را انجام خواهد داد.

وی از اضافه شدن چهاردهمین هواپیما از نوع ۳۲۱ به ناوگان هوایی کیش خبر داد.

با تلاش های صورت گرفته برای توسعه ناوگان هوایی کیش ، در اسفند ۹۴ و فروردین ۹۵ دو فروند ایر باس ۳۲۰ به ناوگان هوایی کیش ملحق شدند.

این هواپیما نخستین پرواز خود را از جزیره کیش در روزهای اخیر به مقصد مشهد مقدس انجام داد.

قرار است این هواپیمای جدید مدتی در مسیرهای داخلی تردد کند و پس از آن از فرودگاههای کیش، مشهد و امام خمینی (ره) در مسیر های خارجی پرواز کند.

شرکت هواپیمایی کیش متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش و در شرایط کنونی علاوه بر ایرباس جدید، مجهز به ۱۲ فروند هواپیما(۲ فروند ایرباس ۳۲۰، هفت فروند هواپیمایی MD ، سه فروند هواپیمای فوکر۱۰۰ ) است.

هواپیمای مسافر بری ایرباس A321-211 جوان ترین هواپیمای ناوگان فعال کشور با عمر ۹.۹ با رجیستری UR- CPH است که به ناوگان هوایی کیش ایر پیوسته است.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا