ولایتی: خط مقاومت با انتخاب میشل عون هر روز قوی‌تر می‌شود

در رابطه با اقدام آمریکایی‌ها باید بگویم بله آمریکا جدی است و می‌خواهد تروریست‌ها را از موصل به سمت سوریه سوق بدهد تا ما را سرگرم کند که نتوانیم به پیروزی‌های خود ادامه دهیم.

موبنا – رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: بدون تردید محور مقاومت با همکاری‌های بین کشورهای خط مقاومت به ویژه با انتخاب رییس‌جمهور جدید لبنان هر روز قوی‌تر می‌شود.

پس از دیدار امروز (دوشنبه) فیصل مقداد، قائم مقام وزیر خارجه سوریه با علی‌اکبر ولایتی هر دو در جمع خبرنگاران حاضر و در مورد مذاکرات خود توضیح دادند.

ولایتی با دوستانه و سازنده خواندن مذاکرت فوق با قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد: در این دیدار مثل همیشه به بررسی مسائل اساسی در روابط دو کشور و همکاری‌هایی که بین ایران و سوریه در برابر توطئه مشترک آمریکا، سعودی و صهیونیسم در منطقه وجود دارد پرداختیم.

او ادامه داد: بدون تردید پیروزی‌های سوریه در تضعیف روحیه تروریست‌ها و حامیان آن‌ها نقش اساس داشته است و همان‌طور که فیصل مقداد در صحبت‌هایش گزارش دادند اخیرا پیروزی ارزشمندی در جنوب سوریه، یعنی در مرز سوریه و اردن به دست آوردند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با بیان این که پیروزی سریع و برق آسای ارتش و نیروهای ارتش و نیروهای مردمی سوریه، تروریست‌ها را هر روز ضعیف‌تر می‌کنند. همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با سوریه کمک به خط مقاومت است. در حقیقت کمک به خط مقاومت در برابر هجوم آمریکا و عاملان آن در منطقه است.

وی ادامه داد: بنای آمریکایی‌ها بر تقویت رژیم صهیونیستی بوده است و هم‌چنان تلاش می‌کنند تا با تجزیه کشورهای منطقه به جای دولت‌های مقتدر در منطقه کشورهای کوچک و ضعیفی ایجاد کنند، تا سلطه خود را برقرار کنند ولی این خواب آمریکایی محقق نخواهد شد و در این مدت نیروهای عراقی، ارتش و حشدالشعبی،نیروهای سوریه، نیروهای کمکی از سایر کشورها آمدند، به همراه مستشاران ایرانی و حزب الله لبنان توانسته‌اند پیروزی‌های بسیاری در عراق و سوریه به دست آورند.

ولایتی تاکید کرد: پیروزی‌های اخیر از شکست قطعی کسانی که چشم طمع به منافع مردم سوریه و عراق دوخته‌اند حکایت می‌کند. بدون تردید مقاومت با همکاری‌های به وجود آمده بین کشورهای خط مقاومت هر روز قوی‌تر می‌شوند، به ویژه با انتخاب اخیر میشل عون، رییس‌جمهور لبنان.

فیصل مقداد نیز با بیان این که امروز در سوریه با جنگی تمام عیار روبه‌رو هستیم گفت: البته با همکاری‌ها و مساعدت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران همواره با ما داشته است هم‌چنین رشادت‌ها و مقاومت‌های حزب الله که از هم‌پیمانان ماست توانسته‌ایم بر همه توطئه‌هایی که در راس آن اسراییل، آمریکا و عربستان قرار دارند غلبه کنیم.

او ادامه داد: آن‌ها با توطئه‌های شوم خود در سوریه به دنبال تقویت صهیونیسم و امپریالیسم هستند و با داعش، جبهه النصره و سایر گروه‌های تروریستی همکاری می‌کنند، اما من به همه شما قول می‌دهم که در سوریه پایدار و مقاوم پایدار باقی خواهیم ماند و تروریست‌ها را از سرزمین خود بیرون خواهیم کرد.

فیصل مقداد در پاسخ به سوالی در رابطه با انتقال تروریست‌ها از موصل به سوریه که قرار است توسط آمریکا صورت بگیرد تصریح کرد: ما در جنگ تروریسم به ویژه با جمهوری اسلامی ایران متحد هستیم و همه انسان‌های آزاده این‌گونه فکر می‌کنند مگر آن‌هایی که دم از مبارزه با تروریسیم می‌زنند.

وی ادامه داد: آن‌هایی که دم از مبارزه با تروریسم می‌زنند، همان‌هایی هستند که این گروه‌های تروریستی را ایجاد کرده‌اند، مثل اسراییل و آمریکا که در چارچوب اندیشه و تفکر وهابیت سعودی اقدام به این کارها کرده‌اند. همه ما در سوریه و عراق دشمن مشترک داریم و نبرد در سوریه و عراق یک جبهه مشترک است

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: در رابطه با اقدام آمریکایی‌ها باید بگویم بله آمریکا جدی است و می‌خواهد تروریست‌ها را از موصل به سمت سوریه سوق بدهد تا ما را سرگرم کند که نتوانیم به پیروزی‌های خود ادامه دهیم. من از رشادت‌ها و دلاوری‌های نیروهای بسیج مردمی در عراق قدردانی می‌کنم.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا