کره شمالی: کثیف‌ترین انتخابات آمریکا در پیش است

کره شمالی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که فردا (سه شنبه) برگزار می شود، به عنوان کثیف ترین انتخابات در طول تاریخ این کشور یاد کرد.

موبنا – کره شمالی افزوده است که سرنوشت تاریخی آمریکا چیزی جز اضمحلال نیست و انحطاط آن از انتخابات پیش رو به خوبی مشاهده است.

این کشور از مناظره های انتخاباتی به عنوان یکی از بدترین شیوه های رفتاری نامزدها یاد کرده و آورده است: این کشور در شرایطی که درگیر خشونت های مسلحانه و تیراندازی های داخلی است مردم را به پای صندوق های رای فرا می خواند.

کره شمالی در بیانیه ای که در ارتباط با این انتخابات منتشر کرده، آورده است: کشوری که به دنبال رویارویی و جنگ باشد، عاقبت خوشی نخواهد داشت و این موضوع در تاریخ نیز ثابت شده است.

این کشور تاکید کرده است که کشورهایی که مسیر آمریکا را در طول تاریخ طی کرده اند سقوط کرده و هرگز راهی برای پیشرفت نداشته اند و فرجام آنها فروپاشی بوده است.

موضع گیری دولت کره شمالی در خبرگزاری رسمی و دیگر رسانه های این کشور نیز بازتاب داشت و آنان با انتشار این بیانیه و آورده اند: «مناظره های کثیفی که تاکنون سابقه نداشته است خود یک تهدید برای امنیت ملی آمریکاست.»

این بیانیه سیاست های آمریکا در آسیا و اقیانوس آرام را نیز مورد انتقاد قرار داده و تصریح کرده است که راهبرد آمریکا در قبال منطقه و کره شمالی هیچوقت موفق و موثر نبوده است.

در بیانیه آمده که سیاست باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با تلخی شکست خورده و دنیا و خود آمریکا را به لبه پرتگاه کشانده است.

این سند سیاسی کره شمالی در عین حال خاطر نشان می سازد که از زمان روی کار آمدن اوباما در سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون، دولت آمریکا مجرم ترین و ضد حقوق بشرترین دولت جهان بوده است.

تازه ترین نظرسنجی روزنامه هنگ کنگی «ساوت چاینا» از میان بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر از مردم در کشورهای آسیای جنوب شرقی و آسیای شرقی از جمله در چین، ژاپن، کره جنوبی، اندونزی و فیلیپین نشان می دهد که ۷۶ درصد از مردم این مناطق به شدت به آمریکا و به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آن بی اعتماد هستند.

در دوره ریاست جمهوری اوباما وضعیت شبه جزیره کره بسیار بدتر و پر تنش تر شده و خطر رویارویی آمریکا و کره جنوبی با کره شمالی بیش از هر زمان دیگری است.

این کشور به همراه ژاپن و کره جنوبی بیشترین و سخت ترین تحریم ها را علیه کره شمالی اعمال کرده و پیونگ یانگ ها هم در واکنش به این اقدامات، شمار آزمایش های موشکی بالستیک و هسته ای خود را افزایش داده است.

گفته می شود که احتمال دارد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کره شمالی یک موشک میان برد بالستیک پرتاب کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فردا سه شنبه (۱۸ آبان ماه) برگزار می شود و قرار است چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور در جریان آن برگزیده شود.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا