فضای کتابفروشی‌ها محدود و ناکافی است

بسیاری از کتاب‌های با کیفیت و کتاب‌هایی که مخاطبان ویژه دارند، قربانی فضای کوچک کتابفروشی ها می شوند و حتی تعدادی از این عناوین دیده نمی شوند.

موبنا – مدیرعامل شهر کتاب گفت: فضای محدود کتابفروشی‌های کشور برای عرضه تمام کتاب هایی که طی سال منتشر می‌شوند، هرگز کافی نبوده و این مشکلی است که ذهن کتابفروشی‌ها را به خود مشغول کرده است.

مهدی فیروزان مدیرعامل شهر کتاب همزمان با فرارسیدن روزهای هفته کتاب گفت: فضای محدود کتابفروشی ها برای عرضه تمام کتاب‌هایی که طی سال منتشر می شوند، هرگز کافی نبوده و به همین دلیل شهرکتاب طی ۲ سال گذشته، اقدام به برگزاری هفته‌های کتاب سراسری کرده است و امسال، در ادامه برنامه هفته‌های کتاب شهرکتاب، برپایی هفته کتاب امام موسی صدر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: مساله فضای محدود کتابفروشی‌ها برای عرضه ۵۰ هزار کتاب در سال، مشکلی است که همواره ذهن کتابفروشی ها را به خود مشغول کرده و به همین دلیل هم بوده که ما ابتدا هفته کتاب طنز را برگزار کردیم، بعد از آن عرضه کتاب‌های دفتر نشر فرهنگ اسلامی را در دستور کار شهرکتاب‌ها قرار دادیم، پس از آن، هفته کتاب جنگ را داشتیم و امسال هم کتاب‌های امام موسی صدر را برای عرضه و نمایش در نظر گرفتیم.

مدیرعامل شهر کتاب ادامه داد: بسیاری از کتاب‌های با کیفیت و کتاب‌هایی که مخاطبان ویژه دارند، قربانی فضای کوچک کتابفروشی ها می شوند و حتی تعدادی از این عناوین دیده نمی شوند.

فیروزان در پایان گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که شهرکتاب می تواند از ایده اپلیکیشن‌ها در فضای واقعی فروشگاهی بهره‌برداری کند به این ترتیب که اگر اپلیکیشن‌ها، امکانات طبقه‌بندی شده و منظمی از یک کالا یا موضوع به کاربران می دهند تا انتخاب برای شان سریع و آسان شود، شهرکتاب، کتاب‌هایی را که کمتر دیده می شوند و مورد توجه قرار می گیرند به شکلی عرضه کند که دسترسی علاقه‌مندان به این آثار راحت‌تر شود و برپایی هفته‌های کتاب سراسری، یکی از این روش‌ها برای عرضه سهل و آسان است.

 منبع: مهر

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا