یک پنجم انرژی ایران در تهران

همه ساله برنامه‌های متفاوتی را برای مدیریت مصرف در نظر می‌گیریم که سال گذشته نیز شاهد کاهش ۲۵۰ مگاوات مصرف برق بودیم.

موبنا – مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران گفت: بالای ۹۰ درصد فروش انرژی در کشور توسط شرکت‌های توزیع به فروش می‌رسد و باید به این مساله اشاره کرد که یک پنجم فروش انرژی مربوط به تهران بزرگ است.

سید محمد هاشمی در خصوص قیمت تمام شده برق در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلووات برق منهای هزینه‌های سوخت حدود ۱۲۰ تومان برای صنعت برق تمام می‌شود و این در حالی است که تنها ۵۵ تومان از مردم اخذ می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌های موجود اقتصاد برق تاکید کرد: تنها زمانی می‌توان از وضعیت یک کالا یا ارائه‌ خدمات ابراز خرسندی کرد که به قیمت تمام شده فروخته شود

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران با بیان این‌که در حال حاضر در قیمت برق یارانه هایی به مردم ارائه می‌شود، اظهار کرد: این مساله موجب افزایش مصرف و نبود تعادل می‌شود و به‌طور قطع می‌توان این مساله را اعلام کرد که اگر قیمت‌ها منطقی شود، قطعا مدیریت مصرف نیز صورت می‌گیرد.

هاشمی یکی از راهکارهای مدیریت مصرف برق را استفاده از کنتورهای سه تعرفه دانست و افزود: این کنتورها موجب می‌شوند که در پیک برق دو برابر هزینه و در زمان غیرپیک نصف مبلغ واحد از مشترک اخذ شود که اگر بتوانیم این کار را به صورت جامع انجام دهیم می‌توان گفت که گام مثبتی در راستای مدیریت مصرف برداشته‌ شده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران، تصریح کرد: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند موثر و مفیدی در ارتقای صنعت برق کشور داشته باشد، بر همین اساس تدابیر اساسی برای این مهم در نظر گرفته شده است.

پیش‌بینی مصرف ۵۰۰۰ مگاوات تهران در پیک ۹۶

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران در خصوص پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای میزان مصرف برق در پیک سال ۱۳۹۶ گفت: در حال حاضر میزان مصرف برق در تهران ۴۳۴۰ مگاوات است که پیش‌بینی می‌شود در پیک با پنج درصد افزایش مواجه باشیم.

هاشمی با بیان این‌که برآوردها ناشی از مصرف ۵۰۰۰ مگاوات برق در تهران در زمان پیک است، اظهار کرد: همه ساله برنامه‌های متفاوتی را برای مدیریت مصرف در نظر می‌گیریم که سال گذشته نیز شاهد کاهش ۲۵۰ مگاوات مصرف برق بودیم.

تهران رتبه اول کاهش تلفات

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف در زمان پیک گفت: علاوه بر مواردی که شرکت توزیع برق تهران برای تامین برق در نظر گرفته، طرح مدیریت مصرف نیز دارای هشت آیتم گوناگون برای کنترل مصرف صنایع، ادارات، مدارس و … است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به اقدامات پایتخت برای کاهش تلفات برق بیان کرد: در حال حاضر میزان تلفات برق در تهران رتبه اول کشوری را دارد. علاوه بر این از نظر مصرف نیز توانسته‌ایم حداقل مصرف را داشته باشیم.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا