سهامداران عدالت سال آینده سود نقدی می‌گیرند

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به راهکارهای وصول مطالبات این سازمان از بدهکاران گفت: سود سهام عدالت سال آینده متعلق به دولت نبوده و به مشمولان تعلق دارد.

موبنا – پوری حسینی از مذاکره سرمایه گذاران خارجی با سازمان خصوصی سازی برای خرید سهام برخی شرکت های دولتی خبر داد و گفت: حضور سرمایه گذاران خارجی در نیروگاهها و شرکت های پتروشیمی بیشتر از سایر بخش ها است و امیدواریم امسال تا پایان سال این سرمایه گذاران وارد مذاکره با سازمان خصوصی سازی شوند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: این سازمان امسال از تعهدی که به خزانه برای واریز وجوه حاصل از خصوصی سازی دارد، عقب است و نیمه اول امسال ۵۰ درصد از وظایف تعهدی را متناسب با یک دوم تعهد سالانه به خزانه انجام داده است اما متاسفانه عده ای از خریداران که بیشتر شبه دولتی و خصولتی ها هستند به جهت این که نتوانستند مطالبات خود را از دولت دریافت کنند، وجوه این سازمان را نمی پردازند.

وی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی از طریق چند راهکار وصول مطالبات را پیگیری می کند خاطرنشان کرد: ممکن است در برخی موارد سهام در وثیقه را بفروشیم و یا حتی قرارداد را فسخ کنیم و این ابزارها همگی مورد استفاده قرار می گیرند؛ بعلاوه این که اگر استدلال محکمه پسندی برای عدم پرداخت مطالبات وجود داشته باشد که مصوبه یا مجوز داشته باشد با بدهکاران همراهی خواهیم کرد که البته به قدر کافی به همه مهلت داده‌ایم.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود اوضاع اقتصاد ایران و پرداخت مطالبات این سازمان از سوی بخش خصوصی تصریح کرد: ارزیابی ما برای سال آینده آن است که دستکم ۵ هزار میلیارد تومان از تعهدات قبلی سهم کمتری در بودجه سال ۹۶ برای تعهدات خزانه سازمان خصوصی سازی درنظر گرفته شود چرا که سود سهام عدالت سال آینده متعلق به دولت نبوده و به مشمولان تعلق دارد.

 منبع: تسنیم

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا