اوباما: ترامپ پیروز شود، عمیقا ناراحت می‌شوم

زمانی که شما گزینه‌ای دارید که شجاع است، اگر کنار بنشینید غیر قابل پذیرش است. پیشرفت هرگز یک شبه ایجاد نمی‌شود. حقیقت این است که یک فرد هر چقدر هم که قوی باشد نمی‌تواند از این سمت همه چیز را به همه کس بدهد.

موبنا – باراک اوباما با بیان اینکه اگر دونالد ترامپ به عنوان جانشین او در پست ریاست جمهوری سوگند یاد کند “عمیقا ناراحت” خواهد شد، بار دیگر تکرار کرد که این میلیاردر جمهوری‌خواه “تحت هیچ شرایطی لایق ریاست جمهوری نیست.”

باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با “ام‌.اس‌.ان‌.بی‌.سی” گفت: او (ترامپ) کسی است که تحت هیچ شرایطی مناسب پست ریاست جمهوری نیست. اگر او انتخاب شود، عمیقا ناامید خواهم شد آن هم نه به دلیل حرف‌هایی که به من خواهد زد بلکه به این دلیل که نگران آینده کشورم هستم.

او افزود: در سخنان قبلی خودم گفتم که باید مراقب اختلاف‌نظرها میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها باشیم. زمانی که با جان‌ مک‌کین رقابت می‌کردم، گمان می‌کردم که ایده‌های او اشتباه است و باور داشتم که من می‌توانم رئیس‌جمهوری بهتری شوم.

اوباما تاکید کرد: ‌فکر نمی‌کنم که اگر جان مک‌کین رئیس‌جمهور می‌شد، استانداردهای اولیه شایستگی و هنجارهای اولیه قانون اساسی زیر پا گذاشته می‌شد. زمانی که میت رامنی رقیب من بود، با او سر سیاست‌های اقتصادی اختلاف‌نظر داشتم اما او اظهارنامه‌ مالیاتی خودش را منتشر کرد و من نگران این نبودم که او چه منافع اقتصادی ممکن است، کسب کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه سخنانش گفت:‌ وقتی دونالد ترامپ می‌گفت که آماده است تا رئیس‌جمهور شود، گفت که خانواده‌اش قرار است کسب و کار او را اداره کنند. زمانی که او هر نوع منافع کسب و کاری که کسی نمی‌دانست چیست و پول آن از کجا آمده و به کجا می‌رود، مورد استفاده قرار داد، یک نوع رویکرد بی‌سابقه نسبت به عالی‌ترین مقام در این کشور ایجاد شد و همین مرا نگران کل کشورم می‌کند.

اوباما تاکید کرد: خبر خوب این است که اکثر مردم آمریکا می‌دانند او مناسب ریاست جمهوری نیست. چالشی که ما همواره پیش رو داریم، این است که کسانی که رای‌ می‌دهند، بازتاب آرای اکثریت نیستند. اگر ما سیستمی داشته باشیم که اکثریت مردم آمریکا در رای‌گیری شرکت کنند که تنها محدود به ریاست جمهوری نشود، کنگره بسیار متفاوتی خواهیم داشت و سیاست‌های بسیار متفاوتی ایجاد خواهد شد.

اوباما همچنین درباره هیلاری کلینتون گفت که آمریکا فردی را دارد که یک “خدمتگذار برجسته” است و وظایفش را می‌داند و تجربیات خوبی دارد. در مقابل او، فردی قرار دارد که “دمدمی مزاج” است و مناسب این نیست که فرمانده کل قوا شود. او صلاحیت ندارد، هیچ چیز نمی‌داند و نگران این هم نیست که بخواهد اصول اولیه سیاست را یاد بگیرد. او خودش را فردی “قلدر” نشان داده که دوست دارد میان مردم تبعیض قائل شود؛ کسانی که شبیه او نیستند یا مخالف او هستند.

رهبر آمریکا تاکید کرد: زمانی که شما گزینه‌ای دارید که شجاع است، اگر کنار بنشینید غیر قابل پذیرش است. پیشرفت هرگز یک شبه ایجاد نمی‌شود. حقیقت این است که یک فرد هر چقدر هم که قوی باشد نمی‌تواند از این سمت همه چیز را به همه کس بدهد.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا