نقاط اتصال ارتباطات بین‌الملل ایران و عراق افزایش می‌یابد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش ظرفیت ارتباطی ایران و عراق با راه اندازی ۲ نقطه اتصال جدید ارتباطی در درگاههای مرزی «بدره» و «شیب» خبر داد.

موبنا – به گزارش موبنا، شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: محمدجواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و معاون وزیر ارتباطات، در ادامه رایزنی ها برای تسهیل ارتباطات ایام اربعین با کریم مزعل شبی قائم مقام وزیر ارتباطات عراق و صالح حسن علی مدیرکل شرکت ITPC عراق که به همراه هیات ارتباطات این کشور به تهران سفر کرده اند، دیدار کرد.
آذری جهرمی در این دیدار با اشاره به اقدامات هیأت عراقی در ارائه تسهیلات ارتباطی به زائران با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور تسهیل ارتباطات زائران اربعین، ظرفیت ارتباطی خود را در نقطه مرزی «بدره» به یک STM۱ افزایش داده است که در صورت راه اندازی نقطه اتصال جدید ارتباطی در درگاه مرزی «شیب» نقاط اتصال بین الملل ایران و عراق به ۶ منطقه افزایش خواهد یافت .
وی از اپراتورهای ارتباطی عراق در خواست کرد که اگر بسته های مصرفی مکالمه و دیتای مناسب برای مشترکان ایرانی دارند نسبت به اطلاع رسانی آن جهت استفاده زائران اقدام کنند.
معاون وزیر ارتباطات از هیات عراقی خواست که برای استفاده بیشتر زائران ایرانی از دیگر تسهیلات ارتباطی، پیام های اطلاع رسانی و فعال سازی آن را به زبان فارسی ارائه کنند.
ارائه سیم کارت های اپراتورهای زین، آسیا سل و کتیل به زائران ایرانی هنگام صدور روادید و فعال شدن این سیم کارتها در عراق، از دیگر توافقات این نشست بود.

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا