طلای فدراسیون جهانی مخترعان به ایرانی‌ها رسید

جشنواره و نمایشگاه IENA ۲۰۱۶ آبان ماه امسال در شهر نورمبرگ آلمان برگزار شد و علاوه بر آقایان موسوی و افشار، دو هموطن دیگرمان موفق به کسب نشان این جشنواره شده‌اند.

موبنا -مخترعان جوان ایرانی موفق به کسب مدال طلای فدراسیون جهانی مخترعان شدند.

سیدعلیرضا موسوی و رضا افشار مخترعان جوان اصفهانی موفق به کسب مدال طلای فدراسیون جهانی مخترعان در جشنواره «IENA ۲۰۱۶» در آلمان شدند.

علیرضا موسوی دارنده مدال طلای جشنواره اختراعات دنیا، در این خصوص گفت: اختراع ما در بین ۶۸۳ اختراع از ۵۴ کشور جهان حائز رتبه برتر شد و جالب است بگویم که ایرانی‌ها با ۱۵ اختراع در این جشنواره و نمایشگاه حضور داشتند.

طلای فدراسیون جهانی مخترعان به ایرانی‌ها رسید

موسوی با بیان اینکه پس از دو روز داوری مدال آوران فدراسیون جهانی مخترعان مشخص شدند در خصوص اختراع خود توضیح داد: این اختراع یک ظرف نگه دارنده رب است که به منظور کاهش کپک زدگی و حفظ تازگی رب با کاربرد سریع و آسان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه محصول مذکور در راستای حفظ سلامت خانواده‌های ایرانی اختراع شده، تصریح کرد: این محصول در ایران به نام «ربی» ثبت و تجاری سازی شده و از سال گذشته وارد بازار شده است.

طلای فدراسیون جهانی مخترعان به ایرانی‌ها رسید

دارنده مدال طلای جشنواره اختراعات دنیا در پاسخ به اینکه این ظرف چگونه موجب کاهش کپک زدگی رب می‌شود، گفت: زمانی که درب رب رو باز می‌کنیم و داخل یخچال قرار می‌دهیم، بعد از گذشت چند روز رب در مجاورت با هوا کپک می‌زند و تحقیقات نشان داده است که حتی اگر رب کپک هم نزند پس از گذشت چند روز ارزش غذایی خودش رو از دست می‌دهد، این اختراع با تخلیه هوای داخل ظرف و جلوگیری از تبادل هوا و رب موجب ماندگاری طولانی‌تر و حفظ ارزش غذایی رب می‌شود.

موسوی در پایان با بیان اینکه مدال طلای خود را به تمام مردم ایران تقدیم می‌کنم از تمام کسانی که در این مدت با خرید «ربی» از اختراع ایرانی و تولید ملی حمایت کردند، تشکر و قدردانی کرد.

یادآور می‌شود جشنواره و نمایشگاه IENA ۲۰۱۶ آبان ماه امسال در شهر نورمبرگ آلمان برگزار شد و علاوه بر آقایان موسوی و افشار، دو هموطن دیگرمان موفق به کسب نشان این جشنواره شده‌اند.

علاقمندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این اختراع می توانند به نشانی www.robby.ir مراجعه کنند.

 منبع: مهر

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا