چین کشتی هوشمند ساخت

این کشتی را که بیش از ۱۰ متر طول دارد و سرعت آن ۴۵ مایل دریایی در ساعت می باشد، ارتش چین بتازگی در دریاچه «نن هو» در شهر «ووهان» در مرکز این کشور مورد آزمایش قرار داد.

موبنا – چین در راستای توسعه فناوری نظامی، به تازگی تصاویری را منتشر کرده که نشان می دهد این کشور موفق به ساخت یک کشتی هوشمند بدون سرنشین با قابلیت های ویژه نظامی شده است.

این کشتی را کارشناسان نظامی چین «اسکای فلای ـ ۰۱» (پرواز آسمان) نامگذاری کرده اند و ظاهرا آزمایش های موفقی را نیز پشت سر گذاشته است.

این کشتی را که بیش از ۱۰ متر طول دارد و سرعت آن ۴۵ مایل دریایی در ساعت می باشد، ارتش چین بتازگی در دریاچه «نن هو» در شهر «ووهان» در مرکز این کشور مورد آزمایش قرار داد.

گزارش حاکیست که شناور مزبور با ماده فیبر کربن ساخته شده و به فناوری موقعیت سنجی «بایدو» که موتور جستجوی چین به حساب می آید، مجهز است.

یکی از مهمترین کارکردهای این کشتی این است که بدون هدایت انسان وقتی که با مانعی روبرو می شود جهت خود را برای دوری از برخورد با آن تغییر می دهد.

روزنامه ارتش چین می نویسد که این کشتی می تواند به دستگاه های تصویربرداری، تجهیزات نوری و ردیاب های صوتی نیز مجهز شود.

ارتش چین قادر خواهد بود از این کشتی پیشرفته هوشمند برای عملیات رزمی، نظارت بر کیفیت آب، ‌گشت های ساحلی و یا ردیابی زیردریایی ها استفاده کند.

«لیو فی» از سازندگان و طراحان این شناور می‌گوید که ساخت آن و همه تجهیزات مربوط به آن به طور صد درصد بومی و متعلق به چین است.

خبر مربوط به ساخت و آزمایش این کشتی درست در زمانی منتشر می شود که نمایشگاه هوایی بین المللی جوهای پس از نمایش جنگنده پیشرفته و رادار گریز «جی ۲۰» و یک مدل از هواپیمای مسافربری ساخت این کشور و روسیه به طور مشترک به پایان رسیده است.

در روز یکشنبه (دیروز) آخرین مرحله از برگزاری این نمایشگاه هفت روزه، این کشور همچنین یکی از تازه ترین سلاح های دفاعی نیروی دریایی خود را که می تواند در حملات رزمی در هوا، آب و زیردریا مورد استفاده قرار گیرد و با پرتاب گلوله های موشکی اهدافش را نشانه رود، ‌به نمایش گذاشت.

این کشور در عین حال اقدام به نمایش قوی ترین هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) و موتورها جت در این نمایشگاه کرده که به گفته کارشناسان نظامی، می تواند به محلی برای قدرت نمایی چین در برابر کشورهای سازنده این گونه تجهیزات در غرب تبدیل شود.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا