ولایتی: کلینتون و ترامپ دو روی یک سکه هستند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بین دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای ایران تفاوتی وجود ندارد، گفت: آنها دو روی یک سکه هستند و قطعا سعادت مردم ایران را نمی‌خواهند.

موبنا – علی‌اکبر ولایتی در برنامه زنده متن حاشیه که یک‌شنبه شب از شبکه سوم سیما پخش شد در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری امریکا، اظهار کرد: سیاست‌های کاندیداهای امریکا در قبال ایران چندان تفاوتی برای ما نداشته و آنها خواهان پیشرفت و سعادت ملت ایران نخواهند بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: چند روز پیش بود که اوباما مجموعه تحریم‌ها علیه‌ ایران را امضا کرد. آنها می‌خواهند ایران به زمان شاه بازگشته تا بتواند فردی مانند شاه که دست نشانده آمریکا بود را در ایران روی کار بیاورند.

وی ادامه داد: من آماری در رابطه با انتخابات آمریکا ندارم که بگویم چه کسی پیروز خواهد شد ولی از نظر من هر دو کاندیدا دو روی یک سکه هستند. خانم کاندیدا (کلینتون) چهره واقعی امریکا و کاندیدای دیگر (ترامپ) چهره بزک کرده این کشور را نشان می‌دهد. در هر صورت هر دو آنها سیاست روسای جمهور پیشین خود را دنبال کرده و در حمایت از اسرائیل و تسلط بر دنیا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

ولایتی با تاکید بر اینکه به روی کار آمدن هر یک از کاندیداها، امریکا با سرعت بیشتری افول خواهد کرد، افزود: امریکایی‌ها در افغانستان سوریه عراق و یمن شکست خوردند و در حقیقت در سیاست خارجی خود با شکست مواجه شدند که همین امر نشان دهنده افول سیاست های آنهاست.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به این سوال که برخی می‌پرسند چرا ایران در عراق و سوریه حضور می یابد؟ گفت: حفظ امنیت ایران بدون توجه به کشورهای همسایه میسر نمی‌شود و امنیت ما در گرو امنیت منطقه است. از سوی دیگر ما به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه وظیفه داریم که به همسایگان خود در زمانی که از ما کمک می‌خواهند یاری برسانیم.
وی ادامه داد: سیاست خارجی ایران حفظ امنیت در منطقه است و لازم است که ما در این زمینه حساس باشیم. برای این موضوع باید به زمان جنگ ایران و عراق اشاره کنم که مرزهای دو کشور مرز دشمنی و جنگ بود اما امروز مرزهای ما مرز صمیمیت و دوستی شده‌اند و به همین دلیل لازم است ما از به وجود امدن درگیری و جنگ جدید در مرزهای خود پیش‌گیری کنیم.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا