اردوغان: اروپا پناهگاه «پ ک ک» است/تسلیحات سنگین غرب در اختیار این گروه

رئیس جمهوری ترکیه ضمن انتقاد از سیاستهای اتحادیه اروپا در قبال «پ ک ک»، گفت که اروپا تبدیل به پناهگاهی برای تروریستهای این گروه شده است.

موبنا – به نقل از دیلی صباح، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه در سخنان روز یکشنبه خود با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا، گروه کُردهای «پ ک ک» را به عنوان یک گروه تروریستی شناسایی کرده، اما در عین حال گفت که اروپا تبدیل به پناهگاهی برای اعضای این گروه شده است.

بر اساس این گزارش، «اردوغان» در جریان سخنان خود گفت که تسلیحات ضبط شده از اعضای دستگیر شده گروه «پ ک ک» طی چند وقت اخیر، همگی ساخت غرب هستند و شامل تسلیحات سنگین نیز می شوند.

وی گفت: زمانی که ما از آنها سوال می کنیم چگونه این تسلیحات به دست «پ ک ک» رسیده، آنها می گویند این تسلیحات را ما برای ائتلاف علیه داعش فرستاده ایم.

رئیس جمهوری همچنین گفت که اتحادیه اروپا در برابر ترکیه صادق نیست و در انجام تعهدات خود کوتاهی کرده است.

وی همچنین در خصوص کمک مالی مورد تعهد اتحادیه اروپا به ترکیه در خصوص پناهجویان که مورد توافق دو کشور بوده است، افزود: اتحادیه اروپا تنها بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون یورو از کلی مبلغ ۳ میلیارد یورویی مورد تعهد خود در خصوص پناهندگان را به ما تحویل داده است. در حالیکه ترکیه و سازمان های مردم نهاد به تنهایی تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد دلار هزینه پناهجویان کرده است.

 منبع: مهر 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا