رکوردزنی داخلی ایران در تعمیر کشتی

حدود ۶ هزار کشتی منطقه در سال‌های آینده نیازمند بازسازی خواهند بود، پس ایران باید بخش تعمیرات و خدمات دریایی خود را برای استفاده از این بازار توسعه دهد.

موبنا – مدیرعامل یکی از شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در شش ماهه نخست سال جاری موفق به تعمیر ۴۸ فروند شناور شدیم که در تاریخ بخش دریایی کشور بی‌سابقه است.

حمید جمالی جمال‌آبادی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا این لحظه سال بسیار پرباری برای شرکت پرشیا هرمز بوده است به طوری‌که در شش ماهه نخست این سال موفق شدیم با انجام گریت بلاست و رنگ آمیزی انبارهای چهار فروند کشتی فله بر پاناماکس هر یک در مدت ۱۰ روز و در کنار اسکله در این بخش رکورد دار منطقه خلیج فارس باشیم.

به گفته وی، طی چند سال گذشته تعداد ۳۵۰ نفر نیروی جدید از طریق شرکت های پیمانکاری جذب و آموزش دیده اند که در آینده به تدریج جایگزین نیروهای بازنشسته شرکت خواهند شد.

جمال‌آبادی با اشاره به اینکه این افراد از میان صدها داوطلب غربال شده اند خاطر نشان کرد: یکی از اهدافی که در شرکت تعمیراتی پرشیاهرمز پیگیری می شود، ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از خروج ارز از کشور است به گونه ای که تنها در سال ۹۴ موفق شدیم از خروج معادل ۸۰۰ میلیارد ریال ارز از کشور جلوگیری کنیم.

وی افزود: طی چند روز آینده اورهال سیستم رانش یک فروند یدک کش با قدرت ۳۳۰۰ کیلو وات که برای اولین بار در کشور در شیپ یارد پرشیا هرمز به صورت کامل و تحت نظارت نماینده سازنده انجام می گیرد به پایان می رسد و شناور آب اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پرشیا هرمز با بیان اینکه سیستم مذکور از نوع ترکیبی و ساخت شرکت شاتل(SCHOTTEL) آلمان است یادآور شد: پیش از این شناورهای مجهز به این نوع سیستم پیشرانه برای انجام تعمیرات زیرآبی و سرویس و بازرسی موتور سیستم رانش خود به یاردهای جنوبی خلیج فارس اعزام می شدند.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت این شرکت که تحت مدیریت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است، بی نظیر بوده است دلیل این امر را چنین تشریح کرد: قیمت رقابتی، کیفیت بالا و سرعت مطلوب خدمات سبب شده تا نه تنها در کشور بلکه در سطح منطقه نیز یکی از چند شرکت پیشرو باشیم.

جمال‌آبادی تاکید کرد: اکنون در زمینه تعمیرات کشتی به درجه بالایی از تجربه و خبرگی رسیده ایم و با این پیش نیاز، آماده مشارکت با شرکت های بزرگ بین المللی هستیم.

به گزارش عصرایران، با وجود این رکوردزنی سهم ایران با توجه به عبور کشتی‌ها و شناورهای منطقه از تنگه هرمز در تعمیرات و خدمات دریایی منطقه بسیار اندک است؛

حدود ۶ هزار کشتی منطقه در سال‌های آینده نیازمند بازسازی خواهند بود، پس ایران باید بخش تعمیرات و خدمات دریایی خود را برای استفاده از این بازار توسعه دهد.

 منبع: مانا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا