حراج کتاب ۵۰۰ هزار پوندی «رولینگ»

کی از هفت کتاب دست‌نویس «افسانه‌های بیدل قصه‌گو» به قیمت تخمینی ۵۰۰ هزار پوند در شعبه لندن حراجی «ساتبی» عرضه می‌شود.

موبنا – «گاردین» نوشت: «افسانه‌های بیدل قصه‌گو» یکی از هفت نسخه دست‌نویسی است که «رولینگ» نوشته و آن را به ناشر رمان‌های «هری پاتر» هدیه کرده بود. این کتاب نفیس روز ۱۳ دسامبر از آنِ بهترین خریدار خواهد شد.

این کتاب شامل قصه‌هایی می‌شود که شخصیت‌های کتاب‌های «هری پاتر» آن را مطالعه می‌کردند. «رولینگ» این نسخه نفیس را که جلدی چرمی مزین به سنگ‌های قیمتی دارد، سال ۲۰۰۷ برای «بری کانینگهام» اولین ناشر کتاب‌های «هری پاتر» خود فرستاد و در نامه‌ای همراه آن نوشت: برای بری، مردی که فکر کرد شاید کتابی بسیار طولانی درباره پسرکی جادوگر و عینکی، فروش خوبی داشته باشد… سپاسگزارم.

«افسانه‌های بیدل قصه‌گو» نقش مهمی در داستان «هری پاتر و هدیه‌های مرگ» هفتین کتاب از مجموعه پرفروش «رولینگ»، ایفا می‌کند. «دامبلدور» نسخه‌ای از این کتاب را به «هرمیون» می‌دهد تا او و دوستانش با استفاده از کلیدهای درون آن بتوانند «ولدمورت» را شکست دهند.

حراجی «ساتبی» اعلام کرده سنگ‌هایی که روی جلد این کتاب به کار رفته، سرخ‌فامه (نوعی کانی سرخ‌رنگ و شیشه‌مانند) است و «رولینگ» در پایان کتاب آن را نمادی از عشق، ‌تعادل و خوشی‌های روزمره دانسته است.

«هری‌ پاتر و سنگ جادو» اولین‌ رمان این مجموعه در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های «رولینگ» با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند. نمایشنامه‌ای به نام «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» نیز چند ماه پیش روانه بازار شد و از سوی خوانندگان، عنوان هشتمین قسمت این مجموعه را دریافت کرد.

اقتباس سینمایی از این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما واتسون» در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

آخرین فیلم از مجموعه «هری پاتر» در سال ۲۰۱۱ با عنوان «هری پاتر و یادگاری‌های مرگ ۲» از سوی کمپانی «برداران وارنر» اکران شد. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ هشت فیلم «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت اول و دوم» در سینماهای جهان اکران شدند و به فروشی بالغ بر ۸.۲ میلیارد دلار دست یافتند تا با پیشی گرفتن از مجموعه «جیمزباند» در مکان نخست پرفروش‌ترین سری فیلم‌های تاریخ سینما قرار بگیرند. پرفروش‌ترین قسمت این مجموعه، آخرین آن‌ها یعنی «هری پاتر و هدیه‌های مرگ ۲» است که فروشی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری را تجربه کرده است.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا