چگونه شبکه‌های اجتماعی به کودتای ترکیه پایان دادند؟

خبرگزاری آناتولی روزانه ۱۹۰۰ خبر تولید می کند که از این تعداد ۲۵۰ خبر به زبان انگلیسی و ۱۳۰ خبر به زبان عربی است.

موبنا – به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه مطبوعات، مصطفی ملیح آهیسحالی روز یکشنبه در نشست «نقش رسانه‌های موافق و مخالف ترکیه در بازتاب کودتای اخیر آن کشور» که در بخش بین الملل نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، گفت: متاسفانه رسانه‌ها بعد از کودتای اخیر ترکیه همچنان به انتقاد خود از رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه ادامه دادند، ولی انتقادی از فتح الله گولن به چشم نخورد.

وی افزود: این در حالی است که در دوران حکومت حدود ۱۲ یا ۱۳ ساله اردوغان بر ترکیه، استانداردهای زندگی به سرعت بالا رفت و مردم ترکیه زندگی مرفهی به دست آوردند، چرا که ثروت کشور به طرف مردم بیشتر حرکت کرد.

آهیسحالی ادامه داد: اردوغان بارها از سوی گروه‌های تروریستی مورد سوء قصد قرار گرفت و زمانی که گروه گولن و دوستان غربی وی متوجه شدند که نمی‌توانند اردوغان را از بین ببرند به فکر کودتا افتادند تا کشور را به کُل به دست گیرند.

نماینده خبرگزاری آناتولی با اشاره به نقش رسانه‌های ترکیه در افزایش آگاهی مردم این کشور، گفت: رسانه ها ترکیه باعث شدند که مردم درک و آگاهی بالایی برای فهم مسائل کشور پیدا کنند.

آهیسحالی افزود: بعد از اینکه پیام کودتا برای مردم ترکیه در تلویزیون پخش شد مردم به سرعت عمل کردند و در رسانه‌های اجتماعی خبر دادند که دیگر وقت نشستن در خانه نیست و باید بیرون رفت؛ اردوغان هم به مردم پیام داد که از دموکراسی خودتان دفاع کنید و به میدان های شهرهای خودتان بروید.

وی گفت: مردم ترکیه بدون اسلحه به مقابل تانک ها رفتند و با ایمان و اراده خود موفق شدند که کودتا را شکست دهند.

آهیسحالی گفت: این کودتا ۲۴۱ کشته و دو هزار و ۷۹۰ مجروح داشت.

وی در مورد اوضاع سوریه و عراق نیز گفت: امیدواریم که هر چه زودتر جنگ های منطقه ای به پایان برسد، زیرا مردم از کشتار و مهاجرت خسته شده اند و ناراحتی این منطقه برای هیچ کشوری فایده ندارد.

آهیسحالی در خصوص امنیت ترکیه نیز گفت: بعد از کودتای ترکیه با وجود حضور گروه های تروریستی در این کشور، اما امنیت برقرار است و مشکلی برای گردشگران وجود ندارد.

وی درباره خبرگزاری آناتولی نیز گفت: آناتولی خبرگزاری رسمی ترکیه است که از سال ۱۹۲۰ در ترکیه تاسیس و اکنون ۹۶ سال است که در این کشور فعالیت دارد.
آهیسحالی خاطرنشان کرد: دو هزار و ۵۰۰ کارمند در این خبرگزاری فعال هستند و آناتولی در ۳۶ کشور جهان دفتر و در ۸۰ کشور خبرنگار دارد.
نماینده خبرگزاری آناتولی گفت: این خبرگزاری به ۱۰ زبان از جمله انگلیسی، عربی، فرانسه، روسی و آلبانی خبر منتشر می کند و در یک سال اخیر نیز خبرهای افغانستان، تاجیکستان و ایران را به زبان فارسی منتشر می کند.
وی خاطرنشان کرد: این خبرگزاری روزانه ۱۹۰۰ خبر تولید می‌کند و تعداد ۲۵۰ خبر به زبان انگلیسی و ۱۳۰ خبر به زبان عربی منتشر می کند.

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تا ۲۱ آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپاست و هر روز از ساعت ۹.۳۰ تا ۲۰.۳۰ میزبان علاقمندان است.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا