چرا بلافاصله پیش و پس از غذا نباید آب نوشید؟

نوشیدن آب پیش از وعده های غذایی به واسطه رقیق کردن شیره معده و تضعیف دستگاه گوارش به کند شدن گوارش منجر می شود.

موبنا – نوشیدن آب یکی از نیازهای اساسی است که زندگی ما به آن بستگی دارد. آب مایه آبادانی و تداوم حیات محسوب می شود. نوشیدن آب به میزان کافی برای حفظ سلامت کلی ما ضروری است و از این رو، تنها زمانی که تشنه هستید نباید آب بنوشید. با نوشیدن آب به میزان کافی بدن همراه هیدراته باقی می ماند.

چرا بلافاصله پیش و پس از غذا نباید آب نوشید؟

به نقل از “هلثی فود”، اما گاهی اوقات ما نیازمند محدود کردن نوشیدن آب در برخی موقعیت ها هستیم زیرا بر خلاف ان چه انتظار داریم می تواند آثار مضری بر سلامت داشته باشد. به عنوان مثال، نوشیدن آب، پیش، حین و پس از یک وعده غذایی توصیه نمی شود. اما چرا؟

نوشیدن آب پیش از وعده های غذایی به واسطه رقیق کردن شیره معده و تضعیف دستگاه گوارش به کند شدن گوارش منجر می شود. افرادی که باید پیش از غذا دارو مصرف کنند، باید این کار را حداقل یک ساعت قبل انجام دهند و میزان مصرف آب پیش از ناهار یا شام را کاهش دهند.

از سوی دیگر، نوشیدن آب پس از یک وعده غذایی به صورت مستقیم کیفیت غذا و قدرت دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می دهد. مهم نیست چه نوع غذایی می خورید، آب به عنوان یک سردکننده عمل می کند که خیلی زود به افزایش وزن غیر منتظره منجر خواهد شد.

چه زمانی باید آب بنوشید؟

مردم باید حداقل نیم ساعت پس از خوردن یک وعده غذایی آب بنوشند زیرا به این روش هر چه بیشتر احساس سیری ایجاد می شود و تشنگی شما نیز برطرف می شود. پس از گذشت چند ساعت، هر میزان آب که بخواهید می توانید بنوشید.

آبی که می نوشید باید از دمای اتاق برخوردار باشد زیرا آب سرد آنزیم ها را غیر فعال می سازد و از این رو به تولید مواد زائد سمی در بدن شما منجر می شود و نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید.

مهم‌تر از همه، شما باید از نوشیدنی های گازدار و کافئین‌دار هنگام خوردن غذا پرهیز کنید زیرا می توانند موجب بازگشت اسید معده به مری و مشکلات گوارشی شوند.

 منبع: سلامت عصرایران 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا