تظاهرات ضددولتی در ایتالیا

تظاهرات ضددولتی علیه ‘متئو رنتزی’ نخست وزیر ایتالیا و علیه همه پرسی اصلاحات قانون اساسی به درگیری میان معترضین و نیروهای پلیس منجر شد.

موبنا – به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)، در دومین روز از نشست سه روزه حزب ‘دموکرات ها’ موسوم به ‘لئوپولدا’ که در شهر فلورانس در شمال ایتالیا برگزار شد و همچنان ادامه دارد، گروهی از معترضین ضددولتی با شعار ‘نه به رنتزی’ و ‘نه به همه پرسی’ در خیابان های مرکزی این شهر تظاهرات کرده که به تنش با ماموران پلیس کشیده شد.

خیابان های مرکزی شهر فلورانس عصر امروز شاهد تنش و درگیری میان تظاهرکنندگان ضددولتی و ماموران ضدشورش پلیس شد. معترضین که سعی بر شکستن صفوف پلیس را داشتند به پرتاب بطری های دودزا ، ترقه و سایر اشیا به سوی ماموران پرداختند که در طی آن دو نیروی پلیس مجروح شدند.

پلیس ضدشورش نیز در واکنش به سوی معترضین در میدان ‘سان مارکو’ یورش برد و لحظاتی تنش و درگیری بوجود آمد که دقایقی بطول انجامید.
تظاهرکنندگان همچنین سعی بر بستن خیابان ها با استفاده از اشیا بزرگ از جمله سطل های زباله شهری کردند.

تظاهرات امروز در فلورانس بدون مجوز پلیس برگزار شد و معترضین علیه شخص نخست وزیر و علیه همه پرسی اصلاحات قانون اساسی که قرار است روز ۴ دسامبر (۱۴ اذر) برگزار شود اعتراض کردند.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا