ارتش یمن: ادعاهای ارسال سلاح از ایران به یمن کذب محض است

سخنگوی ارتش یمن در واکنش به ادعای ارسال سلاح از ایران به یمن، ضمن رد این ادعا، اعلام کرد که نیروهای یمنی تا آخر ایستاده‌ و می‌توانند به تنهایی جنگ را تا آخر به پایان برسانند.

موبنا – سرگرد «شرف غالب لقمان» سخنگوی ارتش یمن هرگونه ادعا مبنی بر ارسال سلاح از ایران به یمن را تکذیب کرد.

وی با رد دروغ‌های رسانه‌ای عربستان سعودی مبنی بر ارسال تجهیزات نظامی از جمله موشک، از ایران به یمن، تأکید داشت که ارتش یمن ذخایری راهبردی‌ از قدرت بازدارندگی موشکی در اختیار داد که این امکان را به آن می‌دهد که تا آخر در جنگ علیه عربستان بایستد.

سرگرد لقمان اظهار داشت که قدرت بازدارندگی موشکی یمن بر اساس راهبرد نظامی آن ایجاد و تقویت شده است؛ راهبردی که مبتنی بر استفاده از تسلیحات متنوع کشورهای دنیاست.

وی با این حال هرگونه دریافت تسلیحات از ایران را تکذیب کرد و تأکید داشت که ارتش یمن هیچ گونه کمک نظامی از ایران دریافت نکرده است.

سخنگوی ارتش یمن عنوان داشت: تکرار ادعاهای از این قبیل که ایران در ارسال سلاح به یمن و تجهیز ارتش آن به موشک یا دراختیار گذاشتن تجارب نظامی خود چه از نزدیک چه از دور کذب محض و بی اساس است.

سرگرد لقمان همچنین افزود: قدرت‌های بزرگ به خوبی می‌دانند که ایران در یمن هیچ گونه دخالت نظامی ندارد و اینکه گفته می‌شود کشتی‌های ایرانی حامل سلاح به یمن را توقیف کرده‌اند، دروغ رسانه‌ای است که هدف از آن تداوم تجاوز غیر موجه عربستان به یمن است.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا