روایت خبرنگار لس‌آنجلس تایمز از تفاوت‌های رسانه‌ای ایران و آمریکا

خبرنگار ایرانی لس‌آنجلس تایمز گفت: رسانه‌های آمریکایی از جمله لس‌آنجلس تایمز با روزنامه‌ها و رسانه‌های ایران قابل مقایسه نیستند.

موبنا – رامین مستقیم – خبرنگار ایرانی روزنامه لس‌آنجلس تایمز – امروز (۱۵ آبان) در غرفه رسانه‌های خارجی نمایشگاه مطبوعات حضور یافت و درباره نقش مخاطب در روزنامه‌های کاغذی رو به افول و روش برخی رسانه‌های خارجی در حفظ مخاطبین به سخنرانی پرداخت.

او درباره رسانه‌های آمریکایی اظهار کرد: روزنامه‌های غربی در ۲۴ کشور جهان توزیع می‌شوند و شمارگان آن‌ها بسیار بالاست. روزنامه‌های آمریکا به خاطر قدمت و تداوم، تراکم تجربه دارند و هر کسی بر دوش دیگری سوار می‌شود و به همین دلیل دچار گسست تجربی نمی‌شوند.

مستقیم درباره روزنامه‌های داخل ایران گفت: روزنامه‌های داخل ایران ویژگی توزیع جهانی و شمارگان بالا را ندارند و فقط روزنامه اطلاعات و کیهان قدمت و انباشت تجربه دارند.

این خبرنگار درباره انقراض روزنامه‌های کاغذی در غرب گفت: ۱۱ سپتامبر باعث شد کاغذ به دلایل زیست‌محیطی و … از بین برود و نیوزویک اولین روزنامه‌ای بود که کاغذ را کنار گذاشت.

او درباره تاثیر حادثه ۱۱ سپتامبر بر روزنامه‌های غربی گفت: با اتفاق ۱۱سپتامبر در آمریکا روزنامه‌های غربی ضربه خوردند و تا سال ۲۰۰۸ کج‌دار و مریز بودند و به‌ دلیل بی‌پولی، افراد اگهی‌های خود را به روزنامه‌ها نمی‌دادند و این امر باعث تعدیل نیرو در روزنامه‌ها شد.

خبرنگار لس آنجلس تایمز درباره به‌وجودآمدن شبکه‌های اجتماعی و انقراض روزنامه‌های کاغذی اضافه کرد: شبکه‌های اجتماعی به یک رقیب تازه برای روزنامه‌ها تبدیل شد و این شبکه‌ها نیز باعث انقراض روزنامه‌ها شدند. این شبکه‌ها همچنین خبر را بر رسانه‌ها تحمیل می‌کنند.

او در ادامه بیان کرد: تکنولوژی باعث بیکاری تعداد زیادی از افراد می‌شود و کسانی که مهارت کسب می‌کنند، در این عرصه باقی می‌مانند.

رامین مستقیم درباره ویژگی‌های رسانه‌های غربی گفت: رسانه‌های غربی با استفاده از تمایز و تناقض مخاطب خود را جلب می‌کنند علاوه بر این توازن و توصیف دو پایه مهم دیگر رسانه‌های غربی هستند که رعایت می‌شود.

او درباره نقش زاویه دید در مطبوعات غرب نیز اظهار کرد: زاویه دید در مطبوعات غرب مهم است اما با از بین رفتن روزنامه کاغذی، این زاویه دید نیز از بین می‌رود.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا