آمریکا برنامه حمله سایبری به روسیه را تائید کرد

یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا برنامه ریزی این کشور برای حمله سایبری علیه روسیه را به صورت ضمنی تائید و اعلام کرد: واشنگتن از اقدام های خود در این زمینه اطلاعاتی منتشر نمی کند.

موبنا – امروز (شنبه) پس از انتشار اخباری در رسانه های آمریکا مبنی بر نفوذ یک گروه هکری از این کشور به زیرساخت های رایانه ای روسیه با هدف آمادگی برای انجام حمله نهایی، مسکو خواستار دریافت توضیح واشنگتن شد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این باره به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت که این کشور به تهدیدهای سایبری حتما پاسخ می دهد و از منافع ملی خود دفاع می کند.

مارک استروکس افزود: آمریکا هر زمان و در هر موردی که مناسب ببیند اقدام خواهد کرد، اما مطابق رسم معمول قرار نیست در مورد اقدام هایی که انجام می شود یا در آینده قرار است صورت گیرد، آگاهی رسانی شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در پایان تاکید کرد: در مورد پاسخ احتمالی سخنی نخواهیم گفت، اما یادآور می شوم شما برخی اقدام ها را خواهید دید و از برخی دیگر اطلاعی نخواهید داشت.

شبکه خبری ان بی سی آمریکا امروز به نقل از یک مقام امنیتی این کشور اعلام کرد که هکرهای آمریکایی به چند سامانه رایانه ای تاسیسات مهم دولتی روسیه از جمله کاخ کرملین، رسانه ها، شبکه توزیع برق و ارتباط جمعی نفوذ کرده اند و آماده پاسخگویی سریع در برابر حمله هستند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز پس از انتشار این اطلاعات اعلام کرد: منتظر پاسخ حکومت آمریکا از جمله کاخ سفید و وزارت امور خارجه این کشور در باره تهدید هکری هستیم و اگر سکوت شود به معنای وجود تروریسم سایبری در واشنگتن خواهد بود.

اوایل ماه جاری نیز پس از تهدید جوبایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا برای انجام حمله هکری کوبنده، یک گروه از هکرهای آمریکایی به پایگاه وزارت امور خارجه روسیه حمله اینترنتی کرد.
گروه هکرها «د جستر» در پیام خود تاکید کرد که روسیه می تواند در کشورهای پیرامون خود اعمال نفوذ کند، اما در مورد آمریکا چنین نیست.

جو بایدن اعلام کرده بود که آمریکا به حمله های سایبری علیه این کشور که روسیه پشت آن قرار دارد، موثرترین پاسخ را می دهد.

آندره کروتسکیخ نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در عرصه امنیت اطلاعاتی نیز در واکنش به تهدید بایدن گفت که این تصمیم برای آمریکا بازی با آتش است. هر اقدامی بی پاسخ نمی ماند.

تلاش واشنگتن برای ترساندن مسکو ساده لوحانه و غیرمسئولانه است و آنها (آمریکایی ها) سعی می کنند با آتش بازی کنند، اما شعله ها می تواند خانه آنها را بسوزاند.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا