دادستان کل کشور: اختلاس ۱۲۰۰ میلیاردی مربوط به ۲ بانک ملی و ملت است/ فرار یک بدهکار به خارج

دادستان کل کشور اختلاس ۱۲۰۰ میلیاردی را مربوط به دو بانک ملی و ملت دانست.

موبنا – حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ۶ آبان شما اعلام کرده بودید اختلاس ۱۲۰۰میلیاردی در دو بانک ملی و ملت رخ داده است، اما دادستان تهران چند روز بعد اعلام کرد که این اختلاس بدهی و مربوط به یک بانک بوده است، این اختلاس مربوط به چند بانک است؟ گفت: این اختلاس مربوط به همان دو بانک بوده است.

دادستان کل کشور در خصوص تخلف انجام شده در این بانک‌ها، گفت: مجموعه اقداماتی در این دو بانک صورت گرفته که از نظر قانونی مجاز نبوده است و بنابراین نوعی اختلاس تلقی می‌شود.

وی در رابطه با صحبت‌های دادستان تهران و اعلام تخلف در یک بانک، اظهار داشت: بررسی‌ها در خصوص این تخلفات ادامه دارد و با دادستان تهران در این رابطه صحبت خواهم کرد.

در دو بانک ملی و ملت جمعا حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان اختلاس شده است

در تاریخ ۶ آبان ماه حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در گفت‌گوی ویژه خبری در رابطه با پرونده‌های اقتصادی اظهار کرد: بنا نداریم تا زمانی‌که تخلف در دادگاه به صورت جامع و کامل احراز شود جزئیات این پرونده‌ها را اعلام کنیم؛ چراکه در دادرسی هر پرونده‌ای ممکن است مسائلی اتفاق بیفتد که نمی‌توان آن را پیش بینی کرد.

وی ادامه داد: در دو بانک ملی و ملت جمعاً حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان اختلاس شده و پول‌ها از بین رفته است. در پرونده فعلی که مطرح است یکی از بدهکاران اصلی بانکی که متاسفانه فراری و خارج از کشور است، از طریق دادستان تهران تحت تعقیب است.

دادستان کل کشور ادامه داد: ۵ نفر از عوامل اصلی بازداشت هستند، از این مقدار پول در بانک ملی حدود ۸۰۰ میلیارد که ۳۰۰ میلیارد برگشته و در بانک ملت ۳۰۰ میلیارد که جمعا از این ۱۲۰ میلیارد برگشته و بخشی از طریق اینترپل شناسایی و توقیف شده و به دنبال دستگیری متهم اصلی هستند و قطعا اگر نظارت بانک‌ها تقویت شود جلوی بسیاری از مسائل را می‌گیرد و امیدواریم بانک مرکزی به وظایف نظارتی خود عمل کند، در واقع اگر نظارت بانک مرکزی به روز و دقیق باشد تا یک سوء‌جریان اتفاق بیفتد باید سریعا با آن برخورد شود.

برخی اظهارنظر‌ها اشتباه است/۱۲۰۰ میلیارد مربوط به بدهی به بانک ملی است

اما در حالی که همگان تصور می‌کردند که به گفته حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در دو بانک ملت و ملی ۱۲۰۰ میلیارد تومان اختلاس شده است در تاریخ ۹ آبان جعفری دولت آبادی دادستان تهران در یک نشست با معاونانش به پرونده بانک های ملی و ملت پرداخت و اطلاع رسانی های اخیر در رسانه ها پیرامون این پرونده را بعضاً مبتنی بر اشتباه خواند.

وی اظهار داشت: اولاً ۱۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به بدهی به بانک ملی است و یک بدهکار بزرگ که این مبلغ را به بانک ملی بدهکار است و از کشور خارج شده و متواری است و لذا این سوال ها مطرح است که مسوولان بانکی باید پاسخگو باشند که چرا به کسی که ۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهکار است، باز هم وام می دهند.

دادستان تهران در توضیح پرونده بانک ملت افزود: بانک ملت که در قضایای تحریم مجبور به فعالیت در پوشش دیگری بوده، وجوهی را به متهم پرونده می پردازد و حال کشف شده است که بخشی از وجوه در داخل کشور به حساب فرزندان این آقا واریز شده که توسط دادستانی توقیف گردید و بخشی دیگر که قریب به ۴۸۵ میلیون درهم معادل ۵۰۰ میلیارد تومان است، در خارج از کشور نگه داری می شود و زمینه توقیف آن فراهم نیست. در این پرونده پنج نفر بازداشت شده اند.

این در حالی است که خبرگزاری فارس در تاریخ ۱۰ آبان ماه در یگ گزارش تکمیلی به این تناقض میان سخنان دادستان کل کشور و دادستان تهران اشاره کرده بود که حالا مشخص شده است با تأکید دادستان کل کشور، در دو بانک ملی و ملت نوعی از اختلاس رخ داده است.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا