تعطیلی شبانه درمانگاه ها در دزفول

تعطیلی شبانه درمانگاه ها در دزفول اعتراض و گله مندی شهروندان را به دنبال داشته است.

موبنا – تعدادی از شهروندان دزفولی در چند روز گذشته در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی با گله مندی از تعطیلی درمانگاه های خصوصی سطح شهر از ساعت ۲۲ به بعد اظهار داشتند: به دلیل تعطیلی درمانگاه ها ، بیماران در ساعات شب به ناچار به درمانگاه افشار به عنوان تنها درمانگاه دایر مراجعه کرده و این امر ازدحام مردم و بیماران را به دنبال دارد.

یکی از این بیماران گفت:برخی درمانگاه های شبانه روزی دزفول خلاف قانون عمل کرده و با وجود اینکه باید بصورت شبانه روزی خدمت رسانی کنند از ساعت ۲۲ تعطیل می شوند و بیماران را سرگردان می کنند.

این شهروند دزفولی افزود:تعطیلی زودهنگام این درمانگاه ها د ساعات شب باعث شده بار پذیرش بیماران به دوش دیگر درمانگاه ها بیافتد که این امر ازدحام بیماران و شلوغی درمانگاه افشار شده است.

وی گفت:ازدحام بیماران در ساعات پایانی شب در دمانگاه افشار موجب شده تا برخی شب ها تا ۳۵۰ بیمار در انتظار ویزیت پزشک عمومی باشند.

بصیری یکی دیگر از شهروندان دزفولی به خبرنگار ایرنا گفت: وقتی از مسئولان درمانگاه خواسته شد علت تعطیلی درمانگاه را توضیح دهد ایشان کمبود بیمار و به صرفه بودن اقتصادی را علت آن اعلام کرد که قابل قبول نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این خصوص به ایرنا گفت: ۱۴ درمانگاه خصوصی در شهرستان دزفول وجود دارد که موظف به ارائه خدمات بصورت شبانه روزی هستند.

یوسف پریدار افزود:هر درمانگاه ملزم به داشتن مسئول فنی یا پزشک عمومی در سه شیفت است اما از آنجا که برخی درمانگاه ها مسئول فنی یا پزشک عمومی در سه نوبت ندارند و از طرفی تعداد مراجعه به این درمانگاه ها در ساعات شب کاهش می یابد لذا خدمت رسانی نمی کنند که البته این امر تخلف است.

وی گفت:شیوه برخورد با درمانگاه هایی که تخلف کرده و در ساعات شب خدمات رسانی نمی کنند به این گونه است که ابتدا اخطاریه داده می شود و در مرحله بعد مجوز فعالیت آنها باطل می شود.

پریدار افزود:پیش از این به دلیل نداشتن مسئول فنی درمانگاه صفی آباد تعطیل شد ولی تعطیلی درمانگاه راهکار مناسبی نیست زیرا منجر به تعطیلی خدمات در ۲ نوبت صبح و عصر نیز می شود لذا باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد:از مدیریت و مسئولان فنی درمانگاه ها دعوت و وظایفشان گوشزد خواهد شد تا طبق قانون در ساعات شب نیز خدمت رسانی کنند.

وی افزود:یکی از مشکلات درمانگاه های دزفول کمبود پزشک عمومی می باشد چرا که به تعداد درمانگاه های دولتی و خصوصی در دزفول پزشک عمومی وجود ندارد.

وی در خصوص تجمع بیماران در ساعات شب در برخی درمانگاه های دزفول و شلوغی بیش از حد آنها نیز گفت:تجمع بیماران در ساعات شب در درمانگاه افشار دزفول به دلیل شیوع برخی بیماریهای فصلی است و با گذر از این فصل فشار جمعیت از این درمانگاه کاهش خواهد یافت.

تعداد ۴۰ مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی در سطح شهرستان دزفول وجود دارد که علاوه بر درمانگاه های خصوصی و درمانگاه بیمارستان بزرگ دزفول در نوبت صبح به بیماران خدمت رسانی می کنند.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا