راه اندازی پیشرفته ترین خط تولید گیربکس در ایران توسط رنو

مجموع ظرفیت تولید خودروهای رنو در ایران در حال حاضر ۲۰۰ هزار خودرو در سال است و در قالب همکاری های جدید این میزان به ۳۵۰ هزار خودرو در سال افزایش خواهد یافت.

موبنا – پیشرفته ترین خط تولید گیربکس در ایران در کارخانه چرخشگر تبریز، از شرکتهای زیر مجموعه ایران خودرو افتتاح شد

به نقل از شرکت رنو پارس معاون رنو در آفریقا، هند و خاورمیانه با اشاره به این موضوع گفت: “داخلی سازی در ایران تا انتقال کامل تکنولوژی ادامه خواهد داشت

برنامه رنو افزایش نرخ داخلی سازی در ایران به ۸۰% و همچنین داخلی سازی عمیق (داخلی سازی قطعات منفصله برای قطعه سازان) است

این برنامه شامل حمایت های فنی و مالی از قطعه سازان ایرانی، انتقال دانش فنی، اتصال قطعه سازان ایرانی به زنجیره جهانی رنو- نیسان و توسعه صادرات قطعه ساخت ایران است

گیربکس JHQ ابتدا در محصول جدید رنو ساندرو استپ وی و سپس سایر محصولات رنو در ایران به کار گرفته خواهد شد

پیمان کارگر، معاون منطقه ای رنو در آفریقا، خاورمیانه و هند با اشاره به افتتاح خط تولید گیربکس JHQ به عنوان پیشرفته ترین خط تولید گیربکس ایران- در چرخشگر تبریز گفت: “رنو به عنوان شریک استراتژیک صنعت خودروی ایران، متعهد به گسترش داخلی سازی است و برای رسیدن به این هدف، ما از قطعه سازان توانمند ایرانی برای رسیدن به استانداردهای مد نظر رنو حمایت می کنیم.

راه اندازی پیشرفته ترین خط تولید گیربکس در ایران توسط رنو

کارگر، از شرکت چرخشگر تبریز به عنوان قطعه سازی با تجربه و با کیفیت در زمینه تولید گیربکس یاد کرد و گفت: راه اندازی خط تولید گیربکس JHQ که پیشرفته ترین خط تولید گیربکس در ایران است حاصل تلاش شبانه روزی متخصصان رنو و مهندسان ایرانی است. اما این تنها آغاز راه است. داخلی سازی در ایران تا انتقال کامل تکنولوژی به قطعه سازان ادامه خواهد داشت. زیرساختهای بسیار خوبی در زمینه قطعه سازی در ایران وجود دارد و در آینده نزدیک، قطعه سازان ایرانی در زمینه تامین قطعات قوای محرکه شامل موتور و گیربکس رقابتی خواهند شد.”

وی با اشاره به برنامه های جدید رنو در ایران گفت: مجموع ظرفیت تولید خودروهای رنو در ایران در حال حاضر ۲۰۰ هزار خودرو در سال است و در قالب همکاری های جدید این میزان به ۳۵۰ هزار خودرو در سال افزایش خواهد یافت. این یک فرصت است، هم برای رنو و هم برای قطعه سازان ایرانی. قطعه سازان ایرانی توانایی تولید قطعات با کیفیت را دارند و با رسیدن به قیمت تمام شده مناسب و زمان تحویل به موقع می توانند پا به عرصه صادرات بگذراند و وارد زنجیره جهانی رنو نیسان شوند.

برنامه جهانی گروه خودروسازی رنو در کشورهای استراتژیک شامل ایران، رسیدن به داخلی سازی ۸۰ درصدی است. به منظور تسهیل این امر، در دور جدید همکاری های رنو با صنعت خودروی ایران، تاسیس یک مرکز مهندسی و خرید برای حمایت از قطعه سازان ایرانی پیش بینی شده است.

داخلی سازی گیربکس JHQ

— گیربکس JHQ نسل جدید گیربکس های دستی و ایران جزو اولین کشورهای تولید کننده آن است. با توجه به کیفیت بالا و تکنولوژی به روز، امکان صادرات این محصول از ایران نیز فراهم است. این گیربکس برای تمامی خودروهای سواری رنو (چه محصولاتی که در حال حاضر تولید می شوند و چه محصولات آینده) در ایران قابل استفاده است. در فاز اول از این گیربکس در محصول جدید رنو ساندرو استپ وی استفاده می شود.

— پروژه داخلی سازی گیربکس، بخشی از برنامه جامع رنو برای داخلی سازی در ایران است. برنامه این خودرو ساز فرانسوی افزایش نرخ داخلی سازی در ایران به ۸۰% و همچنین داخلی سازی عمیق (داخلی سازی قطعات منفصله برای قطعه سازان) است. این برنامه همچنین شامل حمایت های فنی و مالی از قطعه سازان ایرانی، انتقال دانش فنی، اتصال قطعه سازان ایرانی به زنجیره جهانی رنو- نیسان و توسعه صادرات قطعه ساخت ایران است.

— برای راه اندازی این خط تولید سرمایه گذاری مشترک ۳ میلیون یورویی از سوی رنو پارس و چرخشگر صورت گرفته است. فاز اول این پروژه شامل بهره برداری از خط مونتاژ گیربکس، اکنون به بهره برداری رسیده است. برای دو فاز دیگر پروژه یعنی داخلی سازی پوسته های گیربکس و همچنین شفت و دنده ها برنامه ریزی شده و به ترتیب تکمیل خواهد شد.

 منبع:عصرایران

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا