مواد مخدر چهارمین منبع درآمد دنیا

پس از نفت و گاز و صنعت توریسم، مواد مخدر به‌عنوان چهارمین منبع درآمد قاچاقچیان تلقی می‌شود از حیث نکته نظر بهداشتی و درمانی، مواد مخدر پس از تصادفات و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی و سوختگی چهارمین بیماری است

موبنا -فرماندار شهرستان املش گفت: پس از نفت و گاز و صنعت توریسم، مواد مخدر به‌عنوان چهارمین منبع درآمد قاچاقچیان تلقی می‌شود.

«یونس محمودی» در همایش پیشگیری و مقابله با مواد مخدر گفت: پدیده مواد مخدر از یکصد سال پیش از میلاد مسیح و پزشکان عاشوری پی بردند در ممالک شرقی از جمله هند و چین از معدود ممالکی بودند که مبادرت به شناسایی و کشت این مواد کردند و در اروپا مجارستان تنها کشوری بود که قادر به کشف و شناسایی مواد مخدر شد.

وی افزود: پس از نفت و گاز و صنعت توریسم، مواد مخدر به‌عنوان چهارمین منبع درآمد قاچاقچیان تلقی می‌شود از حیث نکته نظر بهداشتی و درمانی، مواد مخدر پس از تصادفات و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی و سوختگی چهارمین بیماری است که جهان را به خود مبتلا کرده است و به‌عنوان چهارمین منکر در هزاره سوم میلادی است.

فرماندار املش اظهار کرد: مواد مخدر پس از فقر و تهدیدات آلایندگی زیست‌محیطی و تهدیدات هسته‌ای به‌عنوان چهارمین منبع مخاطره‌آمیز در جهان تلقی می‌شود. امیدواریم که همایش‌های بعدی با حضور و دعوت از اساتید دانشگاهی و انجمن‌های ان ای و افرادی که از دام اعتیاد نجات یافته‌اند بیشتر استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد صفری» امام جمعه املش گفت: دو نوع کرامت داریم که ذاتی و اکتسابی است و کرامت ذاتی انسان به نوع دین و نژاد و زبان ندارد و انسان باید به فکر حفظ کرامت خویش باشد.

امام جمعه املش گفت: جامعه‌ی ما هم‌چون سایر جوامع گرفتار اعتیاد به مواد مخدر شده که با یک همایش نمی‌توان مشکل را برطرف کرد و باید هم از ابزار ایجابی و هم از ابزار سلبی بهره برد.

امام جمعه املش خاطرنشان کرد: پدیده اعتیاد امروز به‌عنوان یک معضل اجتماعی و حتی به یک بحران اجتماعی در جامعه ما تبدیل شده است. اعتیاد یک فرد در جامعه نه تنها برای او بلکه برای خانواده و جامعه‌ای که در آن زندگی می کند، هزینه‌های زیادی را برمی‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید علاج واقعه قبل از وقوع آن کرد و برخوردهای قهری نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها در کنار برخورد ایجابی مؤثر است و البته نباید از تخصص کارشناسان غفلت کرد و خانواده‌ها بیشتر دقت کنند و مهارت زندگی را به فرزندان بیاموزند.

امام جمعه املش اضافه کرد: در گذشته آفت اعتیاد مربوط به قشر خاصی از جامعه بود، اما متأسفانه امروزه فقیر و غنی و کوچک و بزرگ و حتی بعضی از کارکنان ادارات و شاغلین و اغنیاء هم معتادند و می‌طلبد که همه برای مبارزه با این پدیده شوم همت کنند و کار جهادی کنند حتی هنرمندان با کارهای هنری.

امام جمعه املش تصریح کرد: یکی از منابع مالی عظیم و گسترده‌ی داعش امروزه تولید و توزیع مواد مخدر است و ما باید حداقل تلاش کنیم که داشته‌های خویش را از دست ندهیم و آمارهای معتادان افزایش نیابد و مهارت‌های زندگی به فرزندان توسط اولیاء در خانه و معلمان در مدارس آموزش داده شود.

«محمدصالح جنت رستمی» دادستان املش نیز در ادامه گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۳۲ فقره پرونده انواع مواد مخدر در این شهرستان تشکیل شد که ۱۰۱ فقره در زمینه تریاک، ۲۴ فقره در خصوص شیشه و هروئین و ۷ فقره هم در خصوص حشیش است.

وی یادآور شد: مواد مخدر یک بزه فراملی است که از آنسوی مرزهای کشور توسط مافیا و قاچاقچیان بین‌المللی سازماندهی و ترانزیت می‌شود.

 منبع:ایسنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا