مراحل تشخیص قطعی بیماری ایدز را بشناسید

زمان تشخیص ابتلا به بیماری ایدز، بستگی به راه ورود ویروس به بدن و حجم آن دارد. این مراحل حداقل شش هفته و حداکثر شش ماه زمان می‌برد. زمانی که فردی با این ویروس مواجهه پیدا می‌کند، اگر همان موقع آزمایش انجام دهد، پاسخ آن منفی است، مگر اینکه شخص قبلا به ویروس آلوده شده باشد.

موبنا -رییس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت گفت:زمان تشخیص ابتلا به بیماری ایدز، بستگی به راه ورود ویروس به بدن و حجم آن دارد. این مراحل حداقل شش هفته و حداکثر شش ماه زمان می‌برد.

رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت گفت:زمان تشخیص ابتلا به بیماری ایدز، بستگی به راه ورود ویروس به بدن و حجم آن دارد. این مراحل حداقل شش هفته و حداکثر شش ماه زمان می‌برد. زمانی که فردی با این ویروس مواجهه پیدا می‌کند، اگر همان موقع آزمایش انجام دهد، پاسخ آن منفی است، مگر اینکه شخص قبلا به ویروس آلوده شده باشد.

تعداد انجام آزمایش تشخیص ابتلا به ایدز سه بار و در زمان‌های شش هفته، سه ماه و شش ماه بعد از ورود ویروس به بدن است. اگر جواب آزمایش، شش هفته بعد از مشکوک شدن به ابتلا، نیز منفی بود توصیه می‌شود بیمار سه ماه بعد هم دوباره آزمایش را تکرار کند. البته انجام آن تا شش ماه بعد هم تمدید می‌شود.

تمام خدمات تشخیص قطعی، مراقبت و درمان که در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری ارائه می‌شود، کاملا رایگان است

بیماران مبتلا به ایدز، قبل از شروع درمان دارویی، هر سه ماه یک بار بررسی می‌شوند، اما از زمانی که درمان ضد ویروسی آغاز می‌شود، ماهی یک بار وضعیت سلامت آنها بررسی می‌شود.

در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، آموزش و مشاوره توسط افراد همسان به بیماران ارائه می‌شود. پایبندی به درمان در مساله ایدز، اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل گروه‌های همسان که تجربه این بیماری را دارند، به افراد دیگر درباره اهمیت پایبندی به دارو و درمان، عوارض آن، آگاهی می‌دهند.

 منبع:میزان 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا