فراگیری هنر خود-ماساژ

چه در حال مالش پیشانی به واسطه سردرد باشید یا پاهای خود را پس از یک روز کاری طولانی مالش دهید، بیشتر مردم از هنر خود-ماساژ بدون این که آگاه باشند، استفاده می کنند.

موبنا ماساژ به کاهش تنش و سفتی عضلانی به روش های مختلف کمک می کند که از آن جمله می توان به افزایش گردش خون به عضلات اشاره کرد. برخی پژوهش ها نشان داده اند که ماساژ منظم می تواند با تحریک تولید گلبول های سفید خون به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کند. ماساژ به کسب آرامش و بهبود انرژی روانی در شما کمک می کند و همچنین می تواند بهره‌وری در هنگام کار را افزایش دهد.

فراگیری هنر خود-ماساژ

 به نقل از “ریدرز دایجست”، مطالعه انجام شده توسط دانشگاه میامی نشان داد که یک خود-ماساژ در هنگام کار به کاهش استرس و عملکرد کاری منجر می شود. پس از ۱۵ دقیقه ماساژ، کارگران از هوشیاری بیشتری برخوردار بوده و توانایی حل کردن سریع‌تر مسائل ریاضی با دقت بیشتر را داشتند.

خوشبختانه، شما می توانید با استفاده از دستان خود در هر زمانی در نقش ماساژور ظاهر شوید. چه در حال مالش پیشانی به واسطه سردرد باشید یا پاهای خود را پس از یک روز کاری طولانی مالش دهید، بیشتر مردم از هنر خود-ماساژ بدون این که آگاه باشند، استفاده می کنند. موارد این چنینی همگی تکنیک های ساده و طبیعی خود-ماساژ هستند.

برای این که خود را به خوبی ماساژ دهید نیازی نیست در دوره های آموزشی ماساژ ثبت نام کنید. در ادامه این مطلب چند نکته که می توانند تنش را از سر تا پاهای شما کاهش دهند را ارائه می کنیم.

۱. هر روز صبح و بعد از ظهر با استفاده از مشت های خود به آرامی به بخش خارجی بدن خود ضربه بزنید و فشار وارد کنید. این کار را از پاها و بازوهای خود آغاز کنید و از بالا به پایین حرکت کنید. سپس به سمت داخل نیم تنه حرکت کرده و از پایین به بالا ضربه وارد کنید. کوبش عضلات و استخوان ها به تقویت بدن، تحریک گردش خون، و آرامش پایانه های عصبی کمک می کند. هنگامی که این کار را صبح ها انجام می دهید به بیدار کردن بدن و آماده کردن آن به همراه ذهن برای روز پیش رو کمک می کنید. هنگامی که این تکنیک ماساژ را پیش از خواب شبانه انجام دهید به آرامش روان و کاهش استرس و تنش روزانه کمک می کند.

اما این هشدار را به خاطر داشته باشید، اگر از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین استفاده می کنید، از انجام این ماساژ پرهیز کنید زیرا می تواند موجب کبودی شود.

فراگیری هنر خود-ماساژ

۲. پس از هر وعده غذایی شکم خود را ماساژ دهید. بسیاری از ما به طور غریزی این کار را به ویژه پس از پرخوری انجام می دهیم. کف یک یا هر دو دست خود را روی شکم قرار داده و با انجام گردش هایی در جهت عقربه های ساعت آن را بمالید. این مشابه همان جهتی است که غذا به طور طبیعی در روده حرکت می کند، در نتیجه، ماساژ دایره ای به تحریک گوارش کمک خواهد کرد.

۳. پیش و پس از ورزش خود را ماساژ دهید. ماساژ بدن پیش از انجام ورزش به افزایش جریان خون به عضلات کمک می کند. ماساژ پس از ورزش نیز می تواند به از بین بردن مواد زائد کمک کند و بهبود عضلات را سرعت ببخشد. پیش از ورزش، از حرکات ضربه ای آرام با استفاده از مشت های خود می توانید جریان خون به پاها و بازوها را افزایش دهید. پس از ورزش، با کف دست یا مشت خود عضلات را ماساژ دهید و به سمت قلب حرکات را انجام دهید.

۴. دست های خود را هر روز ماساژ دهید. از پایین کف دست خود حرکت را آغاز کرده و در حالی که انگشتان دست خود را به داخل جمع کرده اید قسمت پایین کف دو دست را با حرکات دایره ای روی یکدیگر ماساژ دهید. سپس با استفاده از انگشت شست با حرکات دایره ای قسمت پایین انگشتان دست دیگر را ماساژ دهید. انگشتان دست خود را باز کرده و با استفاده از انگشت های شست و اشاره یک دست، انگشتان و مچ دست دیگر را ورز دهید.

۵. هر زمان که احساس سفتی می کنید از توپ تنیس برای ماساژ استفاده کنید. اگر در پاهای خود تنش احساس می کنید در حالت ایستاده قرار بگیرید و یک دست خود را روی دیوار قرار دهید تا نقش حمایتی داشته باشد و قوس یک پای خود را بالای توپ قرار دهید. به تدریج وزن بیشتری از بدن خود را روی آن پا قرار دهید و اجازه دهید توپ به قوس پا فشار وارد کند. به آرامی پای خود را حرکت دهید و اجازه دهید توپ پاشنه، جلوی پا و انگشتان شما را ماساژ دهد.

نکته: اگر توپ تنیس برای شما بزرگ به نظر می رسد می توانید از توپ گلف نیز استفاده کنید.

همچنین می توانید روی توپ دراز بکشید تا نقطه تیغه های بین شانه که دسترسی به آن دشوار است را ماساژ دهید یا تنش در قسمت کمر را تسکین دهید.

فراگیری هنر خود-ماساژ

 منبع: سلامت عصرایران

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا