آرتروز در جوانی بهای درست ننشستن

بد نشستن روزانه و عدم رعایت نکات صحیح با گذر زمان منجر به ایجاد تغییر در سطح مفاصل، کاهش استحکام استخوان ها و سیستم عروقی، ساییده شدن سطوح مفصلی و استخوان سازی نا به جا می شود که آرتروز زود هنگام در جوانی را در پی دارد.

موبنا -مرتضی مسعودی متخصص ارتوپد گفت: وضعیت بد اندام و نشستن به مدت طولانی در نهایت منجر به بیماری های جدی از جمله آرتروز می شود که وضعیت بدنی نامناسب موجب اختلال در ستون فقرات شده، به رباط ها و عضلات فشار وارد کرده و دردهای غیر قابل تحمل در پشت و گردن ایجاد می کند.

وی ادامه داد: بیشتر افراد زمان زیادی از ساعات روزانه خود را در محل کار یا منزل به صورت نادرست می نشینند و آرتروز بیماری شایعی است که به دلیل شرایط نادرست بدن مثل نشستن های غیر اصولی، ایستادن غلط و دو زانو نشستن در افراد ایجاد می شود.

این متخصص ارتوپدی اظهار داشت: بد نشستن روزانه و عدم رعایت نکات صحیح با گذر زمان منجر به ایجاد تغییر در سطح مفاصل، کاهش استحکام استخوان ها و سیستم عروقی، ساییده شدن سطوح مفصلی و استخوان سازی نا به جا می شود که آرتروز زود هنگام در جوانی را در پی دارد.

مسعودی تصریح کرد: شایع ترین آرتروز مربوط به زانو و ستون فقرات است و گردن درد عارضه مهم بد نشستن افرادی است که در طول روز مدت زیادی را پشت میز می نشینند و به علت بد نشستن دچار عارضه گردن درد می شوند.

وی ادامه داد: اصلاح نشستن یکی از مهم ترین موارد در از بین بردن و پیشگیری از گردن درد های طولانی مدت بوده و کمک شایانی به بهبود وضعیت جسمانی فرد می کند.

مسعودی ورزش کردن را از موارد مهم دیگر در پیشگیری از دردهای منجر به آرتروز دانست و بیان کرد: می توان از ورزش هایی که مربوط به حرکات سر، شانه و گردن است برای بهبود شرایط استفاده کرد، توصیه می شود افرادی که به مدت طولانی در محل کار هستند با انجام این ورزش ها و سعی در تصحیح حالت نشستن به حفظ سلامت خود کمک کنند.

وی یادآور شد: در موارد حادتر درد باید به پزشک مراجعه و از دارو استفاده کرد.

 منبع:  باشگاه خبرنگاران جوان

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا