اینترپل به دنبال قاتلان تاجر ایرانی

قرار بود پسرم با سرمایه‌گذاری در آنجا یک هتل یا رستوران راه‌اندازی کند. بعد از کشته شدن رضا از ماموران پلیس فیلیپین شنیدم که او در همان شهر ساحلی که با دو مرد ایرانی قرار ملاقات داشته با ۴گلوله کشته‌ شده است.

موبنا – مادری ٢٠ روز از سرنوشت پسرش که در کشور فیلیپین زندگی می‌کرد بی‌اطلاع بود و هر چه منتظر ماند، کسی از پسرش خبری نیاورد و به همین خاطر به وزارت امور خارجه رفت و پیگیر پسرش شد.

مادر ٧۵ ساله گفت: «پسرم رضا ۵۴ سال دارد و از پنج سال پیش برای زندگی به فیلیپین رفت. ما تقریبا هر روز با هم در تماس بودیم تا اینکه از روز ٢٣ خردادماه دیگر هیچ خبری از او نشد. هر چه با تلفن همراه و منزلش تماس می‌گرفتیم کسی جواب نمی‌داد. ٢٠ روز گذشت تا اینکه بالاخره به خواهر و برادرم که در امریکا زندگی می‌کردند گفتم که به فیلیپین بروند و از رضا خبری بیاورند.

آنها به سفارت ایران در فیلیپین رفتند و گفتند که عکس جسد رضا را به آنها نشان داده‌اند و خواسته‌اند که او را شناسایی کنند. آنها گفتند که رضا روز ٢٣ خرداد ماه در کنار ساحل باتانگاس فیلیپین هدف گلوله قرار گرفته است و چون هیچ مدرکی همراهش نبوده جسد مجهول الهویه را در سردخانه نگه داشته‌اند. همین که عکس جسد رضا را دیدم او را شناسایی کردم. بعد به فیلیپین رفتم تا از نزدیک جسدش را ببینم. »

مادر رضا بعد از اینکه به ایران آمد به دادسرای جنایی تهران رفت و از قاتلان پسرش شکایت کرد. محسن مدیر روستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران دستور داد تا جسد رضا به ایران منتقل شود تا او را در ایران به خاک بسپارند.

مادر رضا به بازپرس پرونده گفت: «روز قتل دوتا از دوستان رضا همراهش بودند که او آنها را می‌شناسد و به آنها مظنون است.»

او درباره پسرش به بازپرس پرونده گفت: «پسرم لیسانس زبان انگلیسی را در ایران گرفت و بعد برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی به کانادا رفت. از آنجا هم برای کار راهی مالزی و پس از آن فیلیپین شد. او پنج سال را تنها در شهرساحلی مانیل در کشور فیلیپین زندگی می‌کرد.

خبر داشتم که در کار ساخت و ساز مشغول بود. هر روز با هم در تماس بودیم و آخرین بار که با او صحبت کردم شنیدم که دو نفر از دوستان ایرانی‌اش می‌خواهند زمین بزرگی را در نزدیکی ساحل به او نشان بدهند.

قرار بود پسرم با سرمایه‌گذاری در آنجا یک هتل یا رستوران راه‌اندازی کند. بعد از کشته شدن رضا از ماموران پلیس فیلیپین شنیدم که او در همان شهر ساحلی که با دو مرد ایرانی قرار ملاقات داشته با ۴گلوله کشته‌ شده است. می‌دانستم که آن روز سوار یک ون سفیدرنگ بود. قاتل‌ها جیبش را خالی کردند و مدارکش را با خود بردند. بعد به خانه‌اش رفتند و مدارکش را از داخل گاوصندوق سرقت کردند. نمی‌دانم قاتلان چقدر از پول‌های پسرم را از حسابش برداشت کرده‌اند.»

تحقیقات پرونده نشان از آن دارد که آخرین بار رضا با دو مظنون پرونده در تماس بوده و پول زیادی برای شروع کار به حساب یکی از مظنون‌های پرونده واریز کرده است. بنابراین بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران دستور دستگیری دو مظنون پرونده را صادر کرد و تیمی از ماموران پلیس اینترپل برای تحقیقات تکمیلی و دستگیری عاملان جنایت تاجر ایرانی در فیلیپین وارد عمل شدند.

 منبع: ایران 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا