توان مالی مردم برای خرید گوشت قرمز کاهش یافت

رئیس اتحادیه گوشت گوساله گفت: در سال های پیش مصرف سرانه گوشت ۱۲ کیلو بود و در حال حاضر ۹ تا ۹.۵ کیلو شده است؛ یعنی مصرف سرانه سه کیلو کمتر شده است.

موبنا – علی خندان‌روی جوان – رئیس اتحادیه گوشت گوساله- در رابطه با وضعیت قیمت گوشت گوساله در بازار بیان داشت: قیمت این محصول طی ماه‌های اخیر با ثبات همراه بوده و تغییر خاصی نداشته است. در بازار هیچ کمبودی در تامین این محصول وجود ندارد و عرضه آن نیز مناسب است.

او افزود: قدرت خرید مردم کم شده است به طوری که تا سال‌های پیش مصرف سرانه گوشت ۱۲ تا ۱۲.۵ کیلو بود و الان ۹ تا ۹.۵ کیلو شده است یعنی سه کیلو مصرف سرانه کمتر شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوساله در ادامه تاکید کرد: عرضه گوشت آن قدر زیاد است که دام بر روی دست دامداران و گوشت بر روی دست قصاب‌ها مانده است.

خندان روی جوان در پاسخ به این سوال که در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله چقدر است بیان داشت: گوشت گوساله بدون مخلوط در دست مشتری ۳۵ هزار تومان است.

او در ادامه گفت: گوشت گوساله از برزیل وارد کشور می شود و اداره‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌ها از این گوشت استفاده می‌کنند، بنا بر این کمبود گوشت نداریم.

 منبع: ایلنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا