تفاهم نامه همکاری های قضایی ایران و عراق به امضاء رسید

رییس قوه قضاییه در بازگشت از سفر به عراق، مذاکرات سازنده و امضاء تفاهم نامه با دستگاه قضایی این کشور را از جمله دستاوردهای این سفر دانست.

موبنا -آیت الله صادق آملی لاریجانی شامگاه جمعه در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال رسمی حجت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه و جعفری دولت آبادی دادستان تهران قرار گرفت.

رییس دستگاه قضا با اشاره به مفاد تفاهم نامه مشترک بین دستگاه قضایی کشورمان و طرف عراقی گفت: برخورد با قاچاقچیان، مبارزه با تروریست، حقوق بشر اسلامی، مبارزه با جنایت های سازمان یافته، مواد مخدر و حقوق بشر در سطح بین الملل از جمله موارد مطرح شده در این تفاهم نامه است.

وی افزود: با توجه به شناخت دستگاه قضایی دو کشور از یکدیگر قرار شد دستاوردهای ایران در اختیار طرف عراقی قرار گیرد.

ریس دستگاه قضا با بیان اینکه التزام روابط بین دو کشور در سطح بالایی قرار دارد، خاطر نشان کرد: پیگیری ارتقای روابط در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از دیگر مواردی بود که در این سفر مورد تاکید دوطرف قرار گرفت.

آیت الله آملی لاریجانی به دیدار با آیت الله سیستانی اشاره کرد و گفت: با این عالم بزرگوار نیز دیدار و مذاکراتی صورت گرفت.

وی افزود: فضای معنوی این سفر بعد خاصی به سفر داد و امیدواریم تفاهم نامه و مذاکرات انجام شده در کشور پیگیری شود.

آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه ابتدای هفته گذشته در راس هیات عالی قضایی جهت امضای چهار تفاهم نامه همکاری مشترک به کشور عراق سفر کرد.

وی در این سفر با مقام‌های عالی عراقی در خصوص روابط دو جانبه و گسترش همکاری‌ها در حوزه قضایی و حقوقی بحث و تبادل نظر کرده است.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا