وزارت خارجه آمریکا: “مرگ بر آمریکا” مانع همکاری واشنگتن و تهران نیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ادعای این که شعار “مرگ بر آمریکا” تنها اظهارات سیاسی و احساسی است تاکید کرد که این‌گونه شعارها مانع همکاری ایران و آمریکا نخواهد شد.

موبنا -مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به شعار «مرگ بر آمریکا» توسط ملت انقلابی ایران در ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان و دانش‌آموزان گفت: فریادهای مرگ بر آمریکا که روز پنج‌شنبه در ایران سرداده شد چیزی جز اظهارات سیاسی نیست و مانعی بر سر راه همکاری آمریکا و ایران نیست.

به گزارش ایسنا، روز پنج‌شنبه مصادف با سی و هفتمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، قشرهای مختلف مردم با حضور خود در راهپیمایی‌ها با سردادن فریاد “مرگ برآمریکا” بار دیگر خشم و انزجار خود را از آمریکا به جهانیان نشان دادند.

اما مارک تونر در پاسخ به اظهارات برخی خبرنگاران که شعار مرگ بر آمریکا به نظر می‌رسد سیاست دولت ایران است که در مقامات بلندپایه ایران نیز قابل مشاهده است، مدعی شد که این شعارها تنها لفاظی است.

او افزود:‌ لزوما به همه اظهارات متفاوتی که در روزهایی مثل امروز مطرح می‌شود، واکنش نشان نمی‌دهیم.

تونرتاکید کرد:‌ ما قرار نیست که همه روابط خود با ایران را بر پایه این شعارهای احساسی سیاسی پیش ببریم.

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که دولت اوباما معتقد است سیاست رسمی ایران بر پایه «مرگ بر آمریکا» نیست.

او افزود:‌ ما به نظارت دقیق رفتار منفی و مخرب ایران در منطقه در رابطه با یمن و سوریه ادامه می‌دهیم و در این رابطه بسیار نگران هستیم.

تونر ادامه داد: تا جایی که بتوانیم با ایران به طور سازنده در مسائل منطقه همکاری خواهیم کرد ولی به این مساله نیز توجه داریم که رفتار ایران تغییری نکرده است.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا