روسیه آمریکا را از ادامه همکاری با تروریست ها منع کرد

روسیه با اشاره به اوضاع سوریه و استفاده ابزاری چند کشور غربی-عربی به ویژه آمریکا از گروههای تروریستی، همکاری این کشور با تروریست ها را بازی با آتش خواند و واشنگتن را به پایان دادن این وضعیت فراخواند.

موبنا – سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه گفت: دولت آمریکا باید از تلاش های خود برای کسب منفعت از همکاری با تروریست ها صرف نظر کند.

خبرگزاری ایتارتاس روز جمعه به نقل از سخنان ماریا زاخارووا نوشت: شرکای آمریکایی این تصور واهی را دارند که می توان تروریست ها را برای عملی کردن اهدافی خاص تربیت کرد و بکار گرفت.

وی در گفت وگو با رادیو چین در پاسخ به پرسشی با موضوع حمایت آمریکا از گروه تروریستی جبهه النصره ضمن بیان اینکه بهره جویی از تروریست ها برای رسیدن به اهداف و منافع بدون ضربه خوردن ناممکن است، اظهار کرد: تروریسم مانند ماری است که در یک لحظه غفلت نیش می زند به همین دلیل به هیچ وجه نباید این بازی را آغاز کرد.

ماریا زاخارووا افزود: آگاهی داریم که برخی قدرت های غربی و کشورهای منطقه برای تقویت جبهه النصره و دیگر گروههای تروریستی فعال در سوریه، سرمایه گذاری کلان کرده و نیروی زیادی را برای این منظور صرف کرده اند، اما نباید از یاد برد که این ها تروریست هستند و بازی و همکاری با آنها جایز نیست.

وی همچنین ضمن اشاره به جلوگیری آمریکا از سرکوبی جبهه النصره در شرق حلب گفت: اولین بار نیست که با چنین رفتاری از سوی واشنگتن مواجه می شویم.

مقامهای روسیه بارها از تلاش های آمریکا برای کمک به تروریست های ضدسوری انتقاد و این گونه اقدامات را تقبیح کرده اند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه خودداری آمریکا از اجرا نکردن توافق حل بحران سوریه را که ۱۹ شهریور ماه همراه جان کری وزیر خارجه این کشور در ژنو امضا کرده بود، مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش وزارت امور خارجه روسیه ، لاوروف با اشاره به اجرا نشدن قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت برای حل و فصل مسائل سوریه تاکید کرد که در این سند بین المللی مجموعه ای از رویکردها پیش بینی شده است که شامل آغاز مذاکرات میان دولت سوریه و گروه های معارض سیاسی بدون هر گونه پیش شرطی می باشد.

وزیر خارجه روسیه گفت: بر این اساس، گروههای مسلحی که نمی خواهند با تروریست ها در سوریه همکاری کنند باید از مراکز تحت کنترل جبهه النصره و داعش فاصله بگیرند.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا