برنده نوبل ادبیات: اگر ترامپ رای بیاورد، گرین کارتم را پاره می‌کنم

وله سوینکا برنده جایزه نوبل ادبیات اهل نیجریه می‌گوید در صورت رییس‌جمهور شدن ترامپ گرین‌کارت خود را را پاره خواهد کرد.

موبنا – این نویسنده که در جمع دانشجویان دانشگاه آکسفورد سخن می‌گفت، به دلیل سخنان نژادپرستانه و اظهارنظرهای ترامپ درباره مهاجرت به جمع منتقدان سرسخت نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا پیوسته است.

او اعلام کرد که در صورت رای آوردن ترامپ گرین کارت خود را پاره می‌کند و عطای اقامت در ایالات متحده آمریکا را به لقای آن می‌بخشد.

گریت کارت اجازه اقامت دائمی در ایالات متحده آمریکا را به دارندگان خود می‌دهد و بسیاری از اهالی قاره آفریقا با به دست آوردن آن راهی آمریکا شده‌اند.

سوینکا یکی از مهم‌ترین چهره‌های ادبی قاره آفریقا است. او به عنوان نخستین آفریقایی سال ۱۹۸۶ برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

سه‌شنبه هفته آینده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار خواهد شد که در آن ترامپ و کلینتون رقابت شانه‌ به شانه‌ای دارند. ترامپ قول داده است که در صورت راه یافتن به کاخ سفید دیوار حائلی در مرز مکزیک خواهد ساخت و جلوی ورود مهاجران مکزیکی به آمریکا را خواهد گرفت.

نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید که در صورت رییس‌جمهور شدن به هیچ وجه اجازه اعطای شهروندی و یا به رسمیت شناختن مهاجران غیرقانونی را نخواهد داد.

برنده نیجریه‌ای نوبل ادبیات گفت: «از این می‌ترسم که ترامپ پس از رییس‌جمهور شدن از تمام دارندگان گرین‌کارت بخواهد دوباره برای گرفتن اجازه اقامت اقدام کنند. خوب من منتظر آن روز نمی‌مانم. درست همان لحظه‌ای که ترامپ پیروز انتخابات شود من گرین‌کارت خود را پاره و آمریکا را ترک می‌کنم.»

 منبع: خبرآنلاین

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا