ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از بازداشت رهبران حزب حامی کردها در ترکیه

«پائولو جنتیلونی» وزیر امورخارجه ایتالیا بازداشت ۲ تن از رهبران و ۹ نماینده حزب ‘دمکراتیک خلق ها’ در ترکیه را به شدت محکوم کرد.

موبنا – وزیر امورخارجه ایتالیا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: خبر بازداشت ‘صلاح الدین دمیرتاش’ و ‘فیگن یوکسک داغ’ رهبران حزب دمکراتیک خلق ها و برخی از نمایندگان پارلمانی این حزب در ترکیه، باعث نگرانی شدید شده است.

وی افزود: من با قاطعیت هر گونه استفاده سیاسی از قوانین جدید در خصوص لغو مصونیت پارلمانی را محکوم می کنم. دولت ایتالیا همبستگی خود را با مقامات ترک در قبال تهدیدات تروریستی تجدید می کند. مقابله با اقدامات ‘پ ک ک’ نمی تواند توجیهی برای نفی حقوق نمایندگان پارلمانی (اوپوزیسیون) باشد.

وزیر امورخارجه ایتالیا ضمن ابراز امیدواری برای مشارکت کامل نیروهای سیاسی حاضر در پارلمان ترکیه برای غلبه بر اوضاع، افزود، ‌این بازداشت ها گفت وگوهای دمکراتیک و سازنده را با کردها در این کشور به خطر می اندازد.

جنتیلونی از مقامات ترک خواست تا آزادی مدنی و حاکمیت قانون را که برای کشور اروپایی اساسی است، حفظ کنند.

پارلمان ترکیه در ماه مه گذشته مصونیت سیاسی نمایندگان حزب دمکراتیک خلق ها را لغو کرد.

پلیس ترکیه روز گذشته (پنجشنبه) در عملیاتی که بطور همزمان در پنج شهر این کشور انجام شد، صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رهبران و ۹ نماینده این حزب که به همدستی با پ.ک.ک متهم هستند را بازداشت کرد.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا