به زودی، سفر ظریف به لبنان

برخی رسانه های لبنانی نوشتند که « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای تاکید بر ادامه حمایت ایران از لبنان به ویژه در مرحله جدید که با انتخاب ژنرال« میشل عون» به عنوان رئیس جمهوری این کشور شروع شده است، بزودی به لبنان سفر می کند.

موبنا – روزنامه الدیار روز جمعه نوشت که ظریف در جریان این سفر با ژنرال عون در کاخ ریاست جمهوری « بعبدا» ملاقات می کند و انتخابش را به عنوان رئیس جمهوری جدید لبنان تبریک می گوید.

منابع آگاه هم تاکید کرده اند که ظریف قرار است روز دوشنبه آینده برای سفری دو روزه و دیدار و گفت وگو با مقامات ارشد لبنانی وارد بیروت پایتخت لبنان شود.

این سومین سفر ظریف به لبنان در جایگاه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم است.

وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۴ در راس هیاتی و در اولین ایستگاه از دور دوم سفرهای منطقه ای خود بعداز توافق هسته ای با گروه ۱+۵ برای دیدار و گفت وگو با مقامات رسمی و حزبی لبنان به این کشور سفر کرد.

ظریف دهه سوم دی ماه سال ۱۳۹۲ نیز به عنوان وزیر امور خارجه دولت یازدهم به لبنان سفر کرده است.

وزیر امور خارجه ایران عصر دوشنبه گذشته و بعداز انتخاب ژنرال عون به عنوان رئیس جمهوری لبنان درحساب توئتیری خود نوشت: به همه لبنانی‌ها برای انتخاب رئیس جمهور «عون» تبریک می گویم.
وی در ادامه تبریک به ملت لبنان در حساب توئیتری خود، افزود: ثبات و پیشرفت برای لبنانی ها زمانی حاصل می شود که مردم خود برای کشورشان تصمیم‌گیری کنند».

براساس این گزارش ژنرال عون دوشنبه گذشته با کسب ۸۳ رای از میان ۱۲۷ رای نمایندگان پارلمان به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری لبنان انتخاب شد و بعداز ادای سوگند بلافاصله کار خود را با رایزنی با نمایندگان و فراکسیون های پارلمانی برای انتخاب نخست وزیر و تشکیل دولت جدید شروع کرد.

ژنرال عون بعداز دو روز رایزنی سرانجام « سعد حریری» رئیس حزب جریان المستقبل را به عنوان نخست وزیر معرفی و مامور تشکیل دولت جدید کرد.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا