تارانتینو خداحافظی از سینما را تائید کرد

«کوئنتین تارانتینو» اعلام کرد که پس از ساخت دو فیلم دیگر، از دنیای سینما کناره‌گیری می‌کند.

موبنا – کارگردان «داستان عامه پسند» و «سگ‌های انباری» ابراز امیدواری کرد: تا زمانی که از دنیای سینما بازنشسته می‌شود، او را به عنوان یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینما در نظر بگیرند.

به نقل از گاردین، این کارگردان آمریکایی که از سال ۲۰۱۲ صحبت‌هایی پیرامون کناره‌گیری از عالم سینما پس از ساخت دهمین فیلم بلند سینمایی خود و پرداختن به نگارش رمان و تئاتر انجام داده بود، در یک کنفرانس در «سن‌دیه‌گو» با قطعیت این خبر را تائید کرد.

«هشت نفرت‌انگیز» که ژانویه امسال اکران شد، هشتمین ساخته بلند «تارانتینو» بود، البته او فیلم «بیل را با بکش» را که در دو قسمت راهی سینما شد را یک فیلم محسوب می‌کند و پیش از این اشاره‌هایی به ساخت قسمت سوم این فیلم معروف نیز داشته است.

وی در کنفرانس «ادوبی مکس» در پاسخ به سوالی درباره تعریفش از موفقیت گفت: تعریف من از موفقیت این است که زمانی که ساخت فیلم در سینما را کنار گذاشتم من را به عنوان یکی از بزرگرترین کارگردانان تاریخ سینما در نظر بگیرند و فراتر از آن یک هنرمند بزرگ و نه فقط یک فیلمساز باشم.

وی دباره جدیدترین پروژه سینمایی‌اش نیز گفت: ایده‌ای درباره ساخت یک فیلم در استرالیا و در حال و هوای دهه ۱۹۳۰ میلادی دارم. این فیلم داستانی در سبک و سیق «بانی و کلاید» دارد، البته باید ببینیم چه اتفاقی روی می‌دهد.

«تارانتینو» فعالیت سینمایی خود را در اوایل دهه ۱۹۹۰ به عنوان فیلم‌ساز مستقل آغاز کرد و فیلم «سگ‌های انباری» را ساخت که به عقیده بسیاری از منتقدین از خارق‌العاده‌ترین فیلم‌های مستقل همه ادوار است.

وی در سال ۱۹۹۴با ساخت فیلم برنده نخل طلای «داستان عامه پسند» به اوج شهرت رسید، این فیلم از نظر تجاری توانست موفقیت بسیاری کسب کند و از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ یاد می‌کنند که در فهرست موسسه فیلم آمریکا از ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینمای آمریکا قرار دارد.

فیلم بعدی تارانتینو «جکی براون» نام داشت که به اقتباس از یک رمان ساخته شد و سپس نوبت به ساخت فیلم مشهور «بیل را بکش» رسید که در دو قسمت در سال‌های ۲۰۰۳ و دیگری در اوایل ۲۰۰۴ منتشر شد. این فیلم‌ها به‌نوعی حاوی هنرهای رزمی ژاپنی و روح فیلم‌های وسترن اسپاگتی بودند.

«ضد مرگ» نام فیلم بعدی‌ «تارانتینو» بود و وی سپس شروع به ساخت فیلم مشهور دیگرش، «حرامزاده‌های لعنتی» کرد؛ این فیلم براساس داستانی تخیلی در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد که بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

«تارانتینو» فیلم «جاگوی آزادشده» را در سال ۲۰۱۲ منتشر کرد و این فیلم روایت‌گر دوران برده‌داری آمریکا است، این وسترن که پرفروش‌ترین فیلمش به نسبت سایر فیلم‌هایش است، به فروشی بالغ بر ۴۲۵ میلیون دلار دست یافت. وسترن «هشت نفرت‌انگیز» نیز آخرین اثر بلند سینمایی این کارگردان آمریکایی بود که ۱۵۶ میلون دلار در گیشه فروخت.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا