ضرغامی: برجام اصلا اجرا نشده است/ مسئولان سخنگوی نیابتی آمریکا شده‌اند

رییس سابق صداوسیما با بیان اینکه برجام اصلا اجرا نشده است، گفت: مسئولان سخنگوی نیابتی آمریکا شده‌اند.

موبنا – عزت‌الله ضرغامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه‌های تهران با انقاد از توافق هسته‌ای گفت: برجام داد و ستد بود، باید شرایطی پیش می‌آمد که اگر ما کوتاه آمدیم، آنها باید به تعهدهایشان عمل کنند.

او با بیان اینکه عده‌ای می‌خواستند جامعه را دوقطبی کنند، تصریح کرد: برخی می‌گفتند نمایندگان مجلس به دوقسمت تقسیم می‌شوند، برجامیان و ضدبرجامیان، شواهد مثالی برای خود جور می‌کردند.

رییس سابق صداوسیما اظهار کرد: بخش زیادی از تعهدهای آنها انجام نشده و اقدامات زیادی بعد از برجام داشته‌اند. اظهارات مقام‌های آمریکایی بعد از برجام را ببینید. یک دسته اظهارنظرهای مقام‌های اولیه بود که در ظاهر می‌گفتند ما تعهداتی داریم و از همان اول که مشکلات جدی برای انجام تعهدات پیش آمد، با حرف‌های حاشیه‌ای می‌گفتند مشکلی نیست و شروع کردند به توجیه کردن. متاسفانه مسئولان محترم با این بخش همراهی داشتند و این توجیه را برای مردم داشتند و سخنگوی نیابتی بودند و رفتار آمریکایی‌ها را توجیه می‌کردند و می‌گفتند اینها کار کنگره است و کاری به دولت آمریکا ندارد یا می‌گفتند صبر کنید درست می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بخش دیگر که به حسب ظاهر همراه‌تر بودند، مانند جان کری در دانشگاه سخن می‌گوید؛ در لندن سخن می‌گوید و مصاحبه می‌کند و با صراحت می‌گوید اگر رفتار ایران همین رفتار باشد، توقع نداشته باشید تعهدات انجام شود. آقای جان کری در مورد سوریه همین حرف‌ها را زندند؛ در مورد موشکی و منطقه هم همین حرف را زدند و مرتبا می‌گویند تحریم‌ها برقرار است و می‌گویند اگر اینگونه باشد، برجام اجرا نمی‌شود. در حالیکه برجام اصلا اجرا نشده است و کار ارزشمندی برای کشور انجام نشده است.

ضرغامی متذکر شد: در کنار همه زحمات دولتمردان، آنها از ادبیاتی استفاده می‌کنند که درست نیست. می‌گویند به ما اجاره داده شد، ما مجاز شدیم. در حالی‌که قرار نیست به ما اجازه و مجوز جدیدی داده شود و این برای مدیریت کشور فاجعه است. امام بزرگوار جملات صریحی دارند و می‌گویند ما آمریکا را در منطقه شکست می‌دهیم. امروز این مسئله انجام شده است.

 منبع: ایلنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا