مجوز اپراتورهای تلویزیونی اینترنتی لغو شد

در حالی که صدا و سیما چندی پیش به ۵ شرکت مجوز رسمی ارائه تلویزیون اینترنتی (IPTV) را داده بود، یک دارنده مجوز تلویزیون اینترنتی از لغو همه مجوزهای صادره شده توسط صدا و سیما خبر داد.

موبنا – سازمان صدا و سیما در سال ۹۴ در یک فراخوان عمومی برای نخستین بار در کشور نمایندگی رسمی صدا و سیما در ارائه خدمات IPTV (تلویزیون اینترنتی) را به ۵ شرکت اعطا کرد.

به این ترتیب ۵ شرکت ایرانسل، توسعه بهنگام غدیر، آسمان (وابسته به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام)، باران تلکام (متشکل از فناپ، آریا همراه، سام سرویس و مهندسی ایران برنا) و تراشه سبز ( متشکل از چند عرضه کننده خدمات اینترنتی) به صورت رسمی مجوز اپراتوری تلویزیون اینترنتی را دریافت کردند.

پس از این، به تازگی شهاب جوانمردی یک دارنده مجوز رسمی ارائه خدمات تلویزیون اینترنتی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، از لغو تمامی مجوزهای صادره برای اپراتورهای تلویزیون اینترنتی توسط سازمان صدا و سیما خبر داد و اظهار داشت: این سازمان مجوزهای صادره را کان لم یکن اعلام کرده است.

مدیرعامل هلدینگ ICT فناپ گفت: پس از حضور رئیس جدید سازمان صدا و سیما سیاست سازمان درباره نحوه کار در سرویس IPTV تغییر کرده و تدوین فرمت جدیدی از قرارداد در این سازمان آغاز شده است.

جوانمردی گفت: در این جریان مشکل اساسی معطل ماندن سرمایه گذاری بخش خصوصی برای سیاست گذاری و تغییر سیاست‌ها است که با توجه به سرمایه‌بر بازار تلویزیون اینترنتی، سرمایه‌گذار در آن را پیچیده می‌کند.

به گفته وی اگرچه صدور مجوز تلویزیون اینترنتی برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد و از این رو از نظر قانونگذاری و الزامات قانونی دارای چالش‌هایی است اما این تاخیر و تعلل علاوه بر کاهش جذابیت سرمایه گذاری، سرمایه‌گذاران را برای ورود به عرصه‌های جدید بازار نگران می‌کند.

وی اضافه کرد: علیرغم تغییر فرآیند کار ۲ اقدام مثبت مهم توسط مدیران سازمان صدا و سیما انجام شده که نخست با همراهی اجازه دادند ارائه سرویس به مشتریان فعلی متوقف نشود و همچنین دوم اولویت پذیرش متقاضیان در دوره‌ جدید را به مجموعه‌هایی اختصاص داده‌اند که قبلا مورد تائید قرار گرفتند، در این حوزه ورود و با سرمایه‌گذاری کرده‌اند و نشان داده‌اند که علاقمند به کار در این بازار هستند.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا