حذف عوارض خروج از مرز شلمچه به مدت ۲۰ روز

دبیر ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از پانزدهم آبانماه تا پنجم آذرماه به مدت ۲۰ روز، عوارض عبور از مرز شلمچه از زائران اربعین حسینی اخذ نمی شود.

موبنا – سید علی موسوی پنجشنبه اظهار کرد: میزان این عوارض ١٢۵ هزار ریال است که زائران اربعین حسینی از شنبه ١۵ آبان ماه از پرداخت از عوارض معاف هستند.

وی افزود: این اقدام به منظور خدمت به زائران اربعین حسینی، سرعت بخشی و آسان شدن تردد زائران انجام می شود.

موسوی با بیان تشکیل ستاد اربعین حسینی در این سازمان از دو ماه گذشته، گفت: این ستاد شامل پنج کمیته اطلاع رسانی، امنیتی، پشتیبانی، فرهنگی و هنری است و تمامی تمهیدات رفاهی برای زائران اربعین حسینی را با همکاری دیگر دستگاه ها فراهم می کند.

دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند، افزایش ظرفیت پارکینگ خودروها در مرز شلمچه از ٢۵ به ٧۵ هکتار را از دیگر اقدامات ستاد اربعین سازمان بیان کرد و افزود:این پارکینگ ها ظرفیت پذیرش ۴٠ هزار خودرو را دارد.

موسوی ادامه داد:انتقال زائران با ریل باس از میدان مقاومت خرمشهر تا نقطه صفر مرزی، هماهنگی با بندر خرمشهر برای انتقال زائران با مرز دریایی و استقرار ٢۵٠ موکب در مسیر خرمشهر تا شلمچه از دیگر اقدامات ستاد اربعین حسینی منطقه آزاد اروند برای خدمت به زائران اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه مرز شلمچه تنها مرز برای تردد اتباع خارجی درنظر گرفته شده است، یادآور شد:تمهیدات ویژه نیز برای تردد اتباع خارجی از این مرز درنظر گرفته شده است که مواکب و مسیر جداگانه از جمله این تمهیدات است.

مشاور مدیرعامل منطقه آزاد اروند در ادامه سخنانش تصریح کرد:این اتباع از کشورهای افغانستان، پاکستان، گرجستان، بحرین، تاجیکستان و برخی دیگر کشورهای همسایه به عراق سفر می کنند.

دبیر ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان اینکه سهمیه مرز شلمچه در تردد زائران اربعین حسینی حدود ٣٨ درصد کل زائران است، افزود:آمادگی داریم که روزانه به ١٠٠ هزار زائر خدمت رسانی کنیم.

به گزارش ایرنا مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی زمینی تردد زائران اربعین به عراق است.

پیش بینی شده است که سال جاری بیش از یک میلیون زائر از مرز شلمچه برای حضور در آیین های پیاده روی اربعین تردد کنند.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا