وزیر جهاد کشاورزی: هیچ آبی برای کشاورزی از خوزستان به استان دیگر منتقل نمی شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت:با تصمیم رییس جمهوری هیچ آبی برای کشاورزی و آبیاری زمین های زراعی از استان خوزستان به دیگر استان ها منتقل نمی شود.

موبنا – محمود حجتی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شهرستان های آبادان و خرمشهر افزود: به دلیل کمبود آب شرب برای بسیاری از استان ها مجبور به تامین آن از استان های پر آب هستیم و اگر خط لوله ای از استان های پر آب گرفته می‌ شود، تنها برای تأمین آب شرب استان مورد نظر است.

وی با تکذیب شایعاتی مبنی بر انتقال آب کارون به استان های دیگر برای آبیاری و کشاورزی اظهار داشت:با تصمیم رییس جمهوری، هیچ آبی برای کشاورزی و آبیاری زمین های زراعی از استان خوزستان به دیگر استان ها منتقل نمی شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: البته دولت ناچار است برای تامین آب شرب برخی مناطق که با بحران آب روبرو هستند، اقداماتی انجام دهد تا مشکلات کشور با نگاه کلان و جامع حل شود.

حجتی در خصوص تامین آب برای اراضی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری در استان خوزستان نیز گفت:مسئولان وزارت نیرو ارزیابی ‌هایی در ارتباط با تخصیص آب انجام دادند و اعلام کردند برای بیشتر از ۳۲۰ هزار هکتار آب وجود ندارد.

وی افزود: وزارت نیرو با بازنگری و بررسی و پیگیری فاز ۲ این طرح و در ارتباط با تخصیص آب موافقت ضمنی خود را اعلام کرد که در حال پیگیری اجرای آن هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: به این طریق می ‌توانیم منابع طرح را تامین کنیم و از طریق خطوط اعتباری از دیگر کشورها، سازمان ‌ها و بانک‌ های بین ‌الملل منابع را دریافت کنیم.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا