نشان افتخار دولت ژاپن در سال ۲۰۱۶ به دانشمند ایرانی رسید

دولت ژاپن در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۱۶ میلادی (۱۳ آبان ماه ۱۳۹۵)، به ۹۶ نفر از اتباع خارجی نشان افتخار اعطا کرد.

موبنا – در این میان دکتر نعمت حسنی، رییس دانشکده عمران دانشگاه شهید بهشتی موفق به دریافت نشان افتخار «خورشید تابان، انوار زرین به همراه نقش گل» شد.

وی با استفاده از اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک بین ژاپن و ایران به گسترش تبادلات تحقیقاتی دوجانبه و توسعه همکاری‌های بین شرکتهای ژاپن و ایران و همچنین توسعه تحقیقات مهندسی زلزله در ژاپن پرداخته است و سهم بزرگی در ترویج درک ژاپن در ایران را داراست.

دکتر نعمت حسنی در سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. وی در سال ۱۳۷۳ با استفاده از بورس تحصیلی دولت ژاپن برای ادامه تحصیل به ژاپن سفر کرد. در سال ۱۳۷۴ زمان تحصیل وی در مقطع دکترا در دانشگاه کوبه ژاپن، زمین‌لرزه بزرگ «هانشین» در کوبه رخ داد. علی‌رغم وقوع این زمین‌لرزه بزرگ وی در کوبه ماند و در سال ۱۳۷۶ موفق به دریافت مدرک دکترا از دانشگاه کوبه شد.

دکتر حسنی بعد از عزیمت به ایران، به دعوت دانشگاه کوبه مجددا به ژاپن سفر کرد و به عنوان استادیار در دانشگاه کوبه به تدریس پرداخت. در این میان وی به برگزاری کارگاه‌های عملی ژاپن و ایران در خصوص مدیریت بحران و همچنین به توسعه پروژه‌های تحقیقاتی توسط متخصصین ایرانی و شرکت‌های ژاپنی در زمینه مقاوم‌سازی در برابر زلزله و اجرای پروژه‌های مختلف مشترک میان ژاپن و ایران پرداخت و بدین ترتیب تبادل تحقیقاتی میان ژاپن و ایران را گسترش داد.

وی به عنوان ریاست انجمن فارغ‌التحصیلان ژاپن در ایران به سخنرانی و برگزاری جلسات متعددی در خصوص گسترش شیوه آموزشی ژاپن در دانشگاه‌های مختلف ایران و مکان‌های دولتی پرداخته است.

دکتر حسنی تحقیقات مختلفی در زمینه منابع توسعه ژاپن انجام داده است و فرهنگ غنی ژاپن را یکی از دلایل پیشرفت اقتصادی ژاپن می‌داند و نتایج تحقیقات خود را با چاپ کتاب «ژاپن چگونه ژاپن شد؟» به زبان فارسی در سال ۱۳۹۰ مکتوب و چاپ کرد.

 منبع:ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا