روحانی: امیدوارم چتر امید در مجلس گسترده‌تر شود

رییس جمهور در دیدار با هیات رییسه فراکسیون امید ابراز امیدواری کرد، همه اعتدالیون و غیر افراطیون و نمایندگان همسو کنار هم جمع شوند.

موبنا – بهرام پارسایی اظهار کرد: در جلسه صبح امروز هیات رئیسه فراکسیون امید با آقای روحانی که با حضور چند تن از مدیران و معاونین دولتی برگزار شد آقایان روحانی، عارف و برخی اعضای فراکسیون اظهارات خود را مطرح کردند.

سخنگوی فراکسیون امید گفت: رییس جمهور همچنین در این دیدار گفت امیدوارم چتر امید در مجلس گسترده و حداکثری باشد و همه اعتدالیون و غیر افراطیون و نمایندگان همسو کنار هم جمع شوند.

پارسایی گفت که قرار است تیمی از طرف دولت و فراکسیون برای تعامل و هماهنگی بیشتر بین این دو معرفی شود.

وی افزود: در این جلسه آقای روحانی از مجلس و فراکسیون امید تشکر ویژه ای کرد که به گفته ایشان اثبات کردند عقلانیت بر مجلس حاکم است و منافع ملی مدنظر مجلس قرار دارد و مسائل حاشیه ای که برخی به دنبال بهره برداری از آن هستند جایگاهی ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس اضافه کرد: آقای روحانی همچنین از همراهی مجلس دهم با دولت در جهت پیش برد اهداف و برنامه ها و تعامل دو طرفه ابراز خرسندی کردند و گفتند که رای اعتماد به وزرا نشان داد که چه تعداد از مجلس با دولت همراه هستند و روشن کرد که اکثریت مجلس همراه دولت هستند.

پارسایی افزود: آقای عارف هم در این جلسه کلیاتی از عملکرد فراکسیون و نحوه مدیریت جلسه رای اعتماد را تشریح کردند و گفتند که فراکسیون امید از نظر گفتمان همراه دولت هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه تاکید شد که همراهی نمایندگان اصلاح طلب در دوره گذشته مجلس و همراهی اعضای فراکسیون امید با دولت در دوره فعلی از سر اجبار نیست بلکه اختیاری است چرا که دولت و فراکسیون از نظر گفتمان با یکدیگر همراه و همسو هستند.

پارسایی با اشاره به طرح مشکلات اقتصادی، رکود و تعاملات سیاسی در حوزه داخلی و خارجی در این جلسه تصریح کرد: دغدغه نمایندگان عدم هماهنگی و همراهی برخی مدیران با دولت چه در بخش ملی و چه استانی بود و این که همچنان افرادی از دولت قبل هستند که بدون اینکه با دولت همراهی کنند. متاسفانه این وضعیت از تعامل و محافظه کاری گذشته و به سمت وادادگی رفته که امری خطرناک برای انتخابات آینده و همچنین پیش برد اهداف دولت است.

سخنگوی فراکسیون امید ادامه داد: آقای روحانی همچنین در این جلسه عنوان کرد وقتی دولت کشور را تحویل گرفت مشکلات زیادی بر سر راه داشت و کشور در آستانه یک جنگ بود اما تغییر سیاست خارجی کشور را از وضع بسیار خطرناک نجات داد که این قطعا به نفع نظام و مردم بود. آقای روحانی همچنین تاکید کرد که رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت آن هم کسانی که از مجلس قبل رای نگرفته اند و حالا با رای قاطعی موفق به کسب رای اعتماد شده اند اقتدار دولت را در مذاکرات تقویت می کنند و به مردم و کشورهای دنیا هم این پیام را می دهد که دولت و مجلس همسو و همراه یکدیگر در جهت برون رفت در مشکلات جامعه هستند.

پارسایی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته درباره برنامه ششم نیز گفت: در این جلسه تاکید شد که دولت و مجلس باید همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند تا این برنامه، برنامه ای قابل اجرا و به نفع نظام و مردم باشد.

وی با بیان اینکه نشست های فراکسیون با دولت تداوم پیدا خواهد کرد گفت که در این جلسه قرار شد تیمی از سوی دولت و همچنین فراکسیون امید برای تعامل و همراهی و همکاری بیشتر تعیین شود.

سخنگوی فراکسیون امید در پایان افزود: هدف فراکسیون، مجلس و دولت از هماهنگی و تفاهم، نجات کشور از مشکلات و عبور از شرایط موجود و ایجاد توسعه و رونق و تداوم امید در کشور است.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا