هدف ما رسیدن به تولید ۵۰ میلیون تن فولاد خام است

محمدرضا نعمت زاده گفت: مشاهده این حالت ارزشمند برای همه ما غرورآفرین است به ویژه اینکه بیش از ۵۰ سال با صنعت همراه بوده ایم و بر این اساس بیشتر قدر این فعالیت ها را می‌فهمیم.

موبنا – وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف ما رسیدن به تولید ۵۰ میلیون تن فولاد خام در طول شش تا هفت سال آینده است.

محمدرضا نعمت زاده ظهر پنجشنبه، در مراسم بهره برداری از ماشین ریخته گری شماره ۵ فولاد مبارکه اظهار داشت: مشاهده این حالت ارزشمند برای همه ما غرورآفرین است به ویژه اینکه بیش از ۵۰ سال با صنعت همراه بوده ایم و بر این اساس بیشتر قدر این فعالیت ها را می‌فهمیم.

وی با بیان اینکه پروژه بهره برداری از ماشین ریخته گری شماره ۵ فولاد مبارکه که منجر به افزایش تولید سالانه فولاد خام از ۵.۴ به ۷.۲ میلیون تن می شود، افزود: این موضوع نشان می‌دهد در زمان های کوتاه سه ساله نیز می توان کارهای بزرگ انجام داد، در شرایطی که با تحریم و کمبودهای زیادی با تکیه بر مدیریت صحیح بسیاری از نقاط کور را شناسایی و بن بست ها را مرتفع کردیم.

وی با اشاره به اینکه هدف ما رسیدن به تولید ۵۰ میلیون تن فولاد خام در طول شش تا هفت سال آینده است، ابراز داشت: بسیاری از محصولات فولاد مبارکه توسط خودروسازان خارجی استفاده می شود که جای افتخار دارد و باید با تلاش روزافزون کیفیت محصول و خدمات رسانی به مشتریان داخلی و خارجی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در این زمینه توجه به قیمت مناسب محصولات و سرویس دهی مناسب به مصرف کنندگان داخلی اولویت بیشتری دارد.

وزیر صنعت با بیان اینکه اگر معادن سنگ آهن بیشتری در کشور کشف شود، باید از ظرفیت تولید ۵۰ میلیون تنی نیز فراتر رویم، تاکید کرد: باید به جای استفاده از محصولات خام با تبدیل آنها به محصولات با ارزش افزوده بیشتر با بازارهای جهانی رقابت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تکیه بر توانمندی داخلی از مزیت های شرکت فولاد مبارکه است، گفت: به یمن سیاست های اقتصاد مقاومتی در اصفهان و کشور استعداد خوبی برای ساخت قطعات صنعتی داریم و باید به مرحله برسیم که کل خط تولید فولاد کشور را از ابتدا تا انتها در داخل کشور تولید کنیم.

وی با بیان اینکه باید علاوه بر صادرات فولاد به مرحله طراحی و احداث کارخانجات فولادی در خارج از کشور نیز برسیم، بیان داشت: بعد از نیم قرن تجربه در صنعت فولاد ما باید صاحب دانش صنعت داخلی باشیم و توانمندی های مهندسی، تجهیزات تولید و بازاریابی و فروش را در دنیا افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: اکنون فضای باز در کشور برای جوانان و افراد تحصیل کرده فراهم است و اصفهان باید همچون همیشه برای توصعه صنعتی کشور در خارج از مرزهای ایران پیش قدم شود.

 منبع: مهر

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا