پنتاگون: به نیروهای بسیج مردمی عراق در آزادسازی موصل کمک نمی کنیم

نیروهای عراقی و هم پیمانان آنها طی دو هفته گذشته توانستند ده ها روستا و شهرک در اطراف شهر موصل را از اشغال داعش آزاد سازند.

موبنا -وزرات دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد:‌ آمریکا از نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق در عملیات آزاد سازی شهر موصل از اشغال داعش حمایت نخواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی،‌ ‘جف دیویس’ سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که آیا ارتش آمریکا از نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) حمایت خواهد کرد؟‌ گفت:‌ هرگز این کار را نخواهیم کرد.

وی افزود: با وجود آن که این نیروها زیر نظر نیروهای عراقی تحت امر بغداد فعالیت دارند،‌ اما نیروهای آمریکایی از آنان حمایت نخواهند کرد.

سخنگوی پنتاگون افزود: فعالیت بسیج مردمی عراق در کنار نیروهای مسلح این کشور مانع از آن نخواهد شد که نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا از نیروهای امنیتی عراقی و نیروهای کرد حمایت نکنند.

نیروهای عراقی و هم پیمانان آنها طی دو هفته گذشته توانستند ده ها روستا و شهرک در اطراف شهر موصل را از اشغال داعش آزاد سازند.

دولت عراق معتقد است که تا پایان سال جاری میلادی داعش را در آخرین مرکز استقرار آن که شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق به شمار می رود،‌ ‌شکست خواهد داد.

عملیات موصل با حدود ۳۰ هزار نیروی عراقی اعم از ارتش، نیروهای ضد تروریسم و داوطلبان شیعه و سنی در تاریخ ۲۶ مهرماه با پیام حیدرالعبادی آغاز شد.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا